Auteur Topic: Resolutie en het plaatsen van foto's  (gelezen 668 keer)

Offline vandermark

• Twelve significant photographs in any one year is a good crop. - A. Adams
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben nu echt klaar met lenzen kopen...hoop ik...
    • Portfolio Bart van der Mark
Re: Resolutie en het plaatsen van foto's
« Reactie #30 Gepost op: 5 maart 2010, 08:11:20 »
doet me denken aan MP3 discussie: mensen bezweren dat ze het verschil horen tussen cd en GOED gemaakte mp3 (dus met EAC ipv windows mediaplayer). Uit talloze luistertesten blijkt dat het verschil voor 99% vd mensen niet hoorbaar is.

Zelfde voor jpg'tjes van 900 pixels. Als je die in LR op 80% kwaliteit exporteert ziet niemand het verschil... wil ik wel eens een dubbelblinde test aan wagen  ;)

Offline Rense

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht? Nee! Zie ik er dan zo slecht uit?
    • Stellaria.nl
« Reactie #31 Gepost op: 5 maart 2010, 14:00:31 »
Ping wordt niet ondersteund door LR, pingping al helemaal niet. In elk geval niet aan deze zijde der kassa....

Offline Rense

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht? Nee! Zie ik er dan zo slecht uit?
    • Stellaria.nl
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2010, 14:01:38 »
doet me denken aan MP3 discussie: mensen bezweren dat ze het verschil horen tussen cd en GOED gemaakte mp3 (dus met EAC ipv windows mediaplayer). Uit talloze luistertesten blijkt dat het verschil voor 99% vd mensen niet hoorbaar is.

Zelfde voor jpg'tjes van 900 pixels. Als je die in LR op 80% kwaliteit exporteert ziet niemand het verschil... wil ik wel eens een dubbelblinde test aan wagen  ;)
Hebben we al eens gedaan en het hangt helemaal van de foto af, net zo als het bij de mp3jes van de muziekstructuur afhangt!!!!