Auteur Topic: Een nieuw jaar - een nieuw forum  (gelezen 566 keer)

Offline shadoogie2960

• Juniorlid
  • **
  • Geslacht: Man
  • I like Pentax
    • www.flickr.com
Een nieuw jaar - een nieuw forum
« Gepost op: 1 januari 2017, 13:47:09 »
Beste forumleden, Pentax-fanaten (?)
Tot vandaag was ik enkel lid van het 'andere' Nederlandstalig forum van Pentax-gebruikers, maar toen ik daar onlangs iets las over een tweede Pentaxforum werd ik benieuwd ... en ik merk dat hier inderdaad wat meer lijkt te gebeuren. Om dus ook hier wat info te kunnen vinden  (en misschien af en toe ook iets te delen) heb ik me dus geregistreerd.
Wat kan ik over mezelf vertellen ?
Ik ben aan m'n negende Pentax-camera met de aankoop van de K-1. Als tiener ben ik gestart (na eerst een Practika versleten te hebben) met een SP-1000 (de opvolger van de legendarische Spotmatic).
De overstap naar de digitale wereld heeft mijn liefde voor de fotografie eerst wat bekoeld, maar door de ist-DL begon het toch opnieuw wat te kriebelen.
Naast de fotografie ben ik lang bezig geweest met volleybal, als trainer en als speler en bestuurslid. Nu de knieŽn niet meer mee willen rest mij enkel nog de acties van de spelers en speelsters vast te leggen op de 'gevoelige plaat'.
Ik deel mijn passie ook graag met anderen en bijgevolg ben ik 10 jaar geleden gestart met het geven van lessen digitale fotografie in het plaatselijk dienstencentrum. Je moet je daar niet te veel van voorstellen; het is initiatie vooral in beeldbewerking op de pc met het programma GIMP (de freeware tegenhanger van Photoshop) en ook mensen helpen hun eigen digitale camera te leren kennen. Spijtig ben ik daar nog geen echte Pentax gebruikers tegen gekomen.
Ik ondervind ook steeds dat je als Pentax gebruiker niet serieus genomen wordt door de 'echte amateurs' met Nikon en Canon op hun camera-riemen.
Zijn wij een uitstervend ras geworden of gaat de komst van de K-1 daar verandering in brengen ?
Mijn Flickr Photostream: https://flic.kr/ps/YKbhQ

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Een nieuw jaar - een nieuw forum
« Gepost op: 1 januari 2017, 13:47:09 »

Offline Thoran

• Pentaxian
  • *
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn Foto's op www.thoran-pictures.nl
Re: Een nieuw jaar - een nieuw forum
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2017, 14:04:57 »
Welkom aan de groene kant van de heg ;)

Als Pentax gebruiker was ik ook altijd het buitenbeentje in de door mij gevolgde cursussen ... maar goed ...  dat heeft mij nooit weerhouden ;)
Facebook : Thoran.Pictures / Twitter: @arnolddegans
Mijn Flickr page via : www.thoran-pictures.nl 
Studio page : https://www.facebook.com/ThoranPicturesPhotography

« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2017, 14:04:57 »

Offline kokkieblanda

• Pentaxian
  • *
  • by consent: vogelmeester
    • lekker aziatisch eten
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2017, 14:27:20 »
je bent net op tijd om met de maandfoto mee te doen ;)
K1/K3/7 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA 18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA 100WR/150-450 DC AW
my PPG Nature&Wildlife

« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2017, 14:27:20 »

Offline Fries

• Moderator
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2017, 00:18:01 »
Welkom! Zelfs in mijn kleine dorpje met iets meer dan 300 inwoners is er nog een Pentax gebruiker, dus geef de moed niet op. ;) Ze zijn er wel! Veel plezier hier.

Vriendelijke groeten,

Remco

Offline shadoogie2960

• Juniorlid
  • **
  • I like Pentax
    • www.flickr.com
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2017, 10:49:07 »
Bedankt voor jullie reacties.
Ik merk aan de flickr en andere 'galleries' dat ik terecht gekomen ben bij 'profs' ...
Ik durf dus haast geen foto's laten zien - het zijn bijna allemaal vakantie- en familie-kiekjes en volleybal-opnamen die ik maak.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 12:27:25 door shadoogie2960 »

Offline Fries

• Moderator
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2017, 21:34:02 »
Bedankt voor jullie reacties.
Ik merk aan de flickr en andere 'galleries' dat ik terecht gekomen ben bij 'profs' ...
Ik durf dus haast geen foto's laten zien - het zijn bijna allemaal vakantie- en familie-kiekjes en volleybal-opnamen die ik maak.
Laat gerust je foto's zien! Voor zover ik weet is hier niemand die hier zijn hoofdinkomen verdiend met fotografie, maar er is genoeg kennis en expertise aanwezig om je hobby een niveau verder te brengen als dat je ambitie is. En we zijn allemaal heel goed in staat om zo goed als mislukte foto's te produceren. ;D

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester / HEROHELD
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2017, 21:42:11 »
Welkom! En schaam je maar niet, echte pro's bestaan er nauwelijks nog. Ook ik maak uitsluitend nog familiekiekjes, nog niet met een K-1 maar dat zal er wel ooit van komen.
En dan nog, je kunt ook best technisch perfecte familiekiekjes maken hoor. Daar is ook niks mis mee. ;)
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 21:45:28 door Asahiflex »
Not all those who wander are lost

Offline Jan-61

• Take a Look at the OtherSide...
  • Ouwe getrouwe
  • Pentax K200D-Fan
    • FotoSeq
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2017, 23:46:26 »
Welkom ook aan deze kant.
Herkenning, ook ik ben met een Praktica begonnen (nou ja, daarvoor een instamatic) en daarna een Spotmatic (en later ook een ESII).

Ja, veel Pentax kom je niet tegen, maar op mijn fotoclubje zijn er twee anderen  :)
Maar laat je niet weerhouden!

Jan.

PPG | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 | ...+++

Offline shadoogie2960

• Juniorlid
  • **
  • I like Pentax
    • www.flickr.com
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2017, 17:38:33 »
Welkom ook aan deze kant.
Herkenning, ook ik ben met een Praktica begonnen (nou ja, daarvoor een instamatic) en daarna een Spotmatic (en later ook een ESII).

Ja, veel Pentax kom je niet tegen, maar op mijn fotoclubje zijn er twee anderen  :)
Maar laat je niet weerhouden!

Jan.
Dag Jan,
Ook bij mij was de Praktica niet echt de eerste camera ... Ik begon als zeer jonge knaap met het 'boxke' van mijn ouders. Zij wilden ook wel eens samen op de foto staan; dus kreeg zoonlief het toestel in handen. En na een tijdje maakte ik evenveel opnamen als mijn vader.
Daarna kreeg ik van mijn meter een 'gesmokkelde' 6x9 camera, meegebracht uit Lourdes.
Toen begon ik te sparen voor mijn eerste kleinbeeld-camera: een Zeiss-Ikon - Voigtlander (ik herinner me het type niet meer, maar er zat een ingebouwde lichtmeter in en ik kon er dia's mee nemen !)
De reflex-microbe is begonnen na een luchtvaartshow waar ik probeerde dia's te maken van de overvliegende toestellen. Wat een teleurstelling toen ik de opnamen bezag ! Je kon amper de vliegtuigen herkennen !
Daarna kwam dus de Praktica met een 135mm objectief! Dat scheelde al een heel pak om vliegtuigen op de film te krijgen !
Een lichtmeter had ik niet; daarvoor gebruikte ik de Zeiss-Ikon om dan de instellingen over te brengen op de Praktica.
En toen ik het stilaan beu begon te worden om met twee camera's rond te lopen, kwam de eerste Pentax op de proppen (met ingebouwde lichtmeter dus !).

... Waar is de tijd ?  :)

Offline tonysettanta

• Pentaxian
  • *
  • natuurfotograaf
    • natuur en macro fotograaf
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2017, 19:25:12 »
 nou nou shadoogie als ik jou plaatjes zo zie op Flickr is daar niets mis mee  thu thu
 welkom trouwens op dit gezellige forum
 groet tonny.