Off-topic
Ik reageer hier vooral op omdat ik de voorbeelden van hoe hier wordt gereageerd zo typisch vind; als het zo gaat komt er nooit innovatie
Bedrijven moeten blijven innoveren om bij te blijven. Ik ben gewoon erg blij dat de extra videofunctionaliteit is toegevoegd, zonder dat er compromissen zijn gedaan aan de hoofdfunctie van een dslr: mooie foto's maken
.
Ook ik zie alleen maar emotionele reacties tegen video functies, en geen rationele redenen om er tegen te zijn.
Dat het ontwikkelkosten zijn, die beter aan iets anders besteed hadden kunnen worden, geld ook voor 90% van die andere functies die ze in een dslr stoppen en door maar enkelen gebruikt worden, waarom nu juist de videofunctie zulke anti reacties teweegbrengt

Lijkt wel op het verschijnen van een ingebouwde flitser op een SLR jaren geleden, en een flitser in de camera heeft heel wat meer gevolgen voor de vorm/inhoud van een SLR, dan een videofunctie op een DSLR.
Voor mij zit het verschil tussen foto en film niet zozeer in het gereedschap, maar in de nabewerking.
Bij foto's is het meestal wat croppen/helderheid/contrast, en klaar.
Bij filmen krijg je het draaiboek/monteren/geluid eronder/muziek eronder etc. Dat is veeeel meer werk na de eigenlijke 'shoot', en niets voor mij.
Maar af en toe de mogelijkheid om bewegend beeld vast te leggen lijkt me best handig.