Beetje verwarrend, Jbusser. Zoek je Remote Assistant (software) of een Remote Controler/Trigger (toestelletje om vanop afstand de camera te sturen, bvb. een PDA).
Dat maakt niet zoveel uit, zie verderop in deze post.
Werk prima hoor, maar enkel als jouw PDA ook nog een infra-rood zendertje heeft (= "oude" pda-technologie, nu hebben de meeste toestelletjes Wifi en Blauwtand enzo hé?)
Mij PDA heeft IR
Waarom wil je per se een oudere RA versie? RA3 herkent jouw DL toch ook?
Nee, dat werkt niet, RA3 werk alleen (geloof ik) van de K10D
Indien je met Vista werkt is er wel een truckje nodig -> ga via de 'Start-knop' >> zoek het RA in jouw programmalijst >> klik rechtermuisknop >> "Run as administrator".
Ik werk gelukkig niet met Vista en na een W7 testje ben ik maar snel teruggesprint naar XP!!!
Ik hoef geen uitgebreide RC te hebben, het gaat mij er alleen om dat ik de camera tijdens het afdrukken niet hoef aan te raken. Ik ben namelijk mijn Dia's voor de zoveelste keer aan het digitaliseren en heb daarvoor een opstelling staan waarbij de camera op een statief is bevestig.
Op de camera een 90mm macro,
flitser indirect onder een melkglas,
Dia op het melkglas tegen een sjabloontje en klaar is kees.
Echter bij het indrukken van de ontspanknop kan de camera een milimeter of wat verschuiven en, nog veel storender, wat uit forus geraken, mede door de uiterst kleine scherptedienpte.
Dus of ik nu met een kabeltje of middels een IR knip, dat maakt me helemaal niets uit.
Maar.... bedankt, ik ga de hier genoemde opties eens uitvoerig proberen.
(u hoort allen van mij...)
Jan
[/quote]