Auteur Topic: Adobe Lightroom 2.5  (gelezen 754 keer)

Offline Diana

• Ouwe getrouwe
Re:Adobe Lightroom 2.5
« Reactie #10 Gepost op: 9 december 2009, 22:10:33 »
Ruud, ik heb het programma inmiddels geinstalleerd. Boek(en) ga ik aanschaffen. Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie deskundige reacties!!

Online vandermark

• Twelve significant photographs in any one year is a good crop. - A. Adams
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben nu echt klaar met lenzen kopen...hoop ik...
    • Portfolio Bart van der Mark
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2009, 14:22:15 »
Diana,
Als je toch gaat beginnen met LR: wen je aan om niet alleen de bewerkingsmogelijkheden te gebruiken, maar ook de bibliotheekmogelijkheden. Zeker als je na een poos veel foto's hebt is LR met name erg goed geschikt om je foto bibliotheek te beheren: je kan bijvoorbeeld (meerdere) keywords toevoegen aan foto's en ook scores (1 tot 5 sterren). Daarmee kun je weer combinaties maken. Ik heb bijvoorbeeld een collectie: Boaz met 5*. Dat betekent dus dat ik een overzicht krijg van alle foto's waar Boaz op staat en die de maximale score van me heeft gekregen. Als je je vanaf het begin dit aanwent, heb je er op de lange duur erg veel profijt van. Naast keywords en scores zijn er nog meer mogelijkheden.

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn weblog
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2009, 17:35:28 »
Om aan te sluiten op wat Bart zegt: Boek van Scott Kelby erbij dus, die gaat daar vanaf bladzijde 1 op in. Goed catalogiseren is het halve werk.

Offline Diana

• Ouwe getrouwe
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2009, 18:14:00 »
Ik heb het boek van Scott Kelby vandaag besteld.

Offline Rense

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht? Nee! Zie ik er dan zo slecht uit?
    • Stellaria.nl
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2009, 18:59:26 »
Daar ga je veel lol van beleven Diana! Hij beschrijft perfect hoe je snel door je foto's kunt, om tot een aanvaardbare selectie te komen en
altijd met 2 drukken op de knop de foto's die je zoekt bij de hand te hebben. Ik gebruik zijn systeem en het bevalt me 100%!

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn weblog
« Reactie #15 Gepost op: 10 december 2009, 19:07:16 »
Daar ga je veel lol van beleven Diana! Hij beschrijft perfect hoe je snel door je foto's kunt, om tot een aanvaardbare selectie te komen en
altijd met 2 drukken op de knop de foto's die je zoekt bij de hand te hebben. Ik gebruik zijn systeem en het bevalt me 100%!

En nou hoor ik jou in gedachten dit zeggen op de manier van de vroegere TellSell reclames, met zo'n hele irritante stem  :D
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Yeah Mike, I have dat boek ook en it's soooooo kreed!

Sorry, ik laat me even gaan.

Offline Rense

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht? Nee! Zie ik er dan zo slecht uit?
    • Stellaria.nl
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2009, 19:16:50 »
 :D  :D  :D

Maar Karen, zo praat ik altijd!

Offline Hans

• Pentaxian
  • *