Voor de Mac bezitters onder ons; Aperture 3 is uit. Het lijkt er op dat er nogal wat verbeteringen aan zijn toegevoegd waaronder een aantal functies uit de nieuwste iPhoto zoals 'faces' en geotagging. Het beheer van verschillende fotobibliotheken is verbeterd en je kunt nu ook lokaal wijzigingen aanbrengen met brushes. Het programma is nu ook 64bit. Volgens het blog van Chase Jarvis die een instructiefilmpje heeft gemaakt voor Apple over deze update kun je de 'oude' plugins blijven gebruiken die nog niet geschikt zijn voor deze nieuwste versie: "Check this out. aperture 3.0 toggles back and forth from normal 64 bit operation to 32 bit operation to account for old plugin architecture. then, when you relaunch not using old plugins, it returns to 64 bit without you noticing..."
Ik kon me niet inhouden en heb een upgrade gekocht en zodra al mijn plugins zijn geupdate kan het programma dus op 64 bit draaien.

Voor de K-7 en KX bezitters; de PEF files van deze camera's worden nog steeds niet ondersteund. Dus je zal in DNG moeten fotograferen om ze in Aperture te importeren.