@George: bij deze! Ik moet daarbij wel aantekenen dat ik niet heel tevreden ben over de scankwaliteit van de Epson. Met de meegeleverde maskers (de film ligt dan ietsje boven het glas) is het resultaat altijd soft. Het is veel beter als ik het filmmateriaal direct op de scanner leg, maar ik weet dan weer niet of dit de maximale te bereiken scherpte is:
Tja, ik heb de 4990, een vrij directe voorloper, volgens de specificaties wel 4800dpi.
Nouw smeer die maar in je haar, de optiek in de scanner trekt dat niet. Mijn nikon diascanner (2700dpi) is echt beter dan de epson (4800dpi).
Verder heb ik ook het idee dat mijn oude scanner (vobis/linotype 600dpi) een veel grotere scherptediepte had.
Het was ook een vrij lompe bak, maar daar heb ik al mijn opa's glasnegatieven op gedaan, en als ik per ongeluk een negatief verkeerdom had gelegd, kon ik eigenlijk niet het verschil in scherpte zien, ondanks de extra dikte van het glas.
Echter, terugkomend op jouw scan, ondanks scannerproblemen kan ik toch het meeste wel lezen op dat zwarte bord.