Auteur Topic: Pentax maakt het bont: K-x nu in meer kleuren leverbaar  (gelezen 224 keer)

Offline Asahiflex

• Mr. LBA annex
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester
    • Asahiflex' fototas
Pentax maakt het bont: K-x nu in meer kleuren leverbaar
« Gepost op: 15 februari 2010, 09:46:56 »
Een logisch gevolg van het enorme succes van de K-x en de roep om het beschikbaar stellen van meer kleurenversies.

http://www.pentax.de/de/news/1269/foto_news.php

Claerre dan der zonnen scijn

De inhoud van Asahiflex' fototas - Laatste aanwinsten: SMC Pentax-FA* 80-200mm F2.8 ED [IF] - SMC Pentax-FA* 28-70mm F2.8 AL - SMC Pentax-DA* 55mm F1.4  -  SMC Pentax-FA* 85mm F1.4

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Een goede foto begint vaak met een goed idee
    • Mijn website
Re: Pentax maakt het bont: K-x nu in meer kleuren leverbaar
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2010, 11:32:39 »
Pentax luistert 8)

Offline DrTalos

• Ouwe getrouwe
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2010, 13:30:44 »
Persoonlijk heb ik het nooit begrepen waarom ze een camera in verschillende kleuren willen uitbrengen, maar aan de andere kant zijn ze met name in Azie wel van de gekke kleuren en uitvoering (bijvoorbeeld die volledig gouden uitvoering van de Leica M voor China)

Spelen met licht! Natuurlijk of Kunst

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • kiek nou
    • foto's herwijnen 1910-1920
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2010, 13:31:38 »
Ik wil 'm ik kameleon groen !

Offline Asahiflex

• Mr. LBA annex
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2010, 14:34:20 »
Persoonlijk heb ik het nooit begrepen waarom ze een camera in verschillende kleuren willen uitbrengen

Inderdaad, persoonlijk begrijp ik ook niet waarom een auto in verschillende kleuren wordt uitgebracht. Zwart is toch prima? Vraag maar aan Henri Ford: die kon de T-Ford in alle kleuren leveren, zolang het maar zwart was ;)
Claerre dan der zonnen scijn

De inhoud van Asahiflex' fototas - Laatste aanwinsten: SMC Pentax-FA* 80-200mm F2.8 ED [IF] - SMC Pentax-FA* 28-70mm F2.8 AL - SMC Pentax-DA* 55mm F1.4  -  SMC Pentax-FA* 85mm F1.4

Offline DrTalos

• Ouwe getrouwe
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2010, 14:43:33 »
Ik heb ook liever een digitale camera waar veel geld voor ontwikkeling is besteed aan foto's zonder beeldruis dan dat ze dat geld investeren in een reeks hippe kleuren... :D

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn weblog
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2010, 14:54:29 »
Inderdaad, persoonlijk begrijp ik ook niet waarom een auto in verschillende kleuren wordt uitgebracht. Zwart is toch prima? Vraag maar aan Henri Ford: die kon de T-Ford in alle kleuren leveren, zolang het maar zwart was ;)

Haha, zoiets zat ik ook net te denken.

Van mij hoeven al die kleuren ook niet, maar het zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

Ik heb ook liever een digitale camera waar veel geld voor ontwikkeling is besteed aan foto's zonder beeldruis dan dat ze dat geld investeren in een reeks hippe kleuren... :D

Als het nou veel geld oplevert met al die kleuren, kunnen ze dat weer investeren in het ontwikkelen van nieuwe en betere technieken, toch?

Offline kokkieblanda

• Pentaxian
  • *
    • lekker aziatisch eten
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2010, 15:38:25 »
ik vind die kleuren wel geinig, alleen zwart is ook een beetje saai. Nu nog een in camouflage kleuren en de dieren zien ook niet meer dat je bezig bent  ::)

Offline DrTalos

• Ouwe getrouwe
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2010, 15:59:15 »
@karen: als je het zo bekijkt dan vind ik het helemaal prima al die kleuren, laat het pentax maar veel geld opleveren voor mooie nieuwe camera's zodat we ooit C.... en N.... de baas worden ;D ;)

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • *
  • Een goede foto begint vaak met een goed idee
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2010, 17:27:31 »
Mijn inschatting is dat die extra kleuren zo goed als niets extra kosten. De ontwikkeling daarvan zal voor rekening zijn genomen door de ontwikkelaars van de gebruikte kunststoffen. En ik verwacht niet dat Pentax daarin heeft hoeven te investeren. Verder neem ik aan dat dezelfde mallen en productieprocessen worden gebruikt. En of de grondstof zoals Pentax die inkoopt van de kunststofproducent meer zal kosten?

Maar ik ben geen deskundige in dergelijke bedrijfsprocessen. Wellicht dat iemand als glasbak hier een beter gefundeerd inzicht in heeft.....