Auteur Topic: De ultieme lens!!  (gelezen 1267 keer)

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • kiek nou
    • foto's herwijnen 1910-1920
Re: De ultieme lens!!
« Reactie #60 Gepost op: 2 juni 2010, 19:36:13 »

Lichtsterkte is echt geen kwaliteitsnorm.

Bij hoogwaardige optiek wel, die is diffractiebegrenst en heeft bij volle opening de hoogste resolutie, maar dat soort vind je zelden in de fotografiewereld.

Offline Guido Franssens

• Handle every stressful situation like a dog. If you can't eat, play or hump it, piss on it and walk away.
  • Pentaxian
  • *
    • AstaPix
« Reactie #61 Gepost op: 2 juni 2010, 20:41:48 »
Ik vind het niet kunnen, uitspraken zoals de a 50 macro is beste Pentax macro (zonder daar enig bewijs voor te hebben) en uitspraken ze is 2,8 dus ze is van topkwaliteit.

Offline hansli

• Juniorlid
  • **
« Reactie #62 Gepost op: 3 juni 2010, 22:50:54 »
Ik vind het niet kunnen, uitspraken zoals de a 50 macro is beste Pentax macro (zonder daar enig bewijs voor te hebben) en uitspraken ze is 2,8 dus ze is van topkwaliteit.

Hehehehehehe, er zitten hier een paar leken te ouwehoeren over ultieme lenzen die helemaal niet bestaan.
Dat vind je wel kunnen?
Ik wel hoor, en ik doe er nog een schepje bovenop: de huidige macro's van Pentax zijn lang niet zo mooi gebouwd als de A-versie, en de A is beter dan de M omdattie lichtsterker is.

Zo!

En verder heb ik alleen maar gekozen uit lenzen die ik zelf bezit en veel gebruik, alle andere lenzen heb ik buiten beschouwing gelaten...................................

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • kiek nou
« Reactie #63 Gepost op: 3 juni 2010, 23:14:08 »

Ik wel hoor, en ik doe er nog een schepje bovenop: de huidige macro's van Pentax zijn lang niet zo mooi gebouwd als de A-versie, en de A is beter dan de M omdattie lichtsterker is.

Quatsch, dat geldt alleen voor de lenzen als het serienummer overeenkomt met het getal van Feigenbaum !

Offline Guido Franssens

• Handle every stressful situation like a dog. If you can't eat, play or hump it, piss on it and walk away.
  • Pentaxian
  • *
    • AstaPix
« Reactie #64 Gepost op: 3 juni 2010, 23:21:43 »
Citaat
De Feigenbaum-constante is in de wereld van chaos even fundamenteel als het getal ¼. Deze constante treedt op in een brede waaier van dynamische systemen
Dus Hansi omdat jij de A versie hebt is dat de beste of is ze de beste omdat ze beter is dan de M versie?
En wat die leken betreft die leren erg veel van dit topic omdat ze open staan voor....

Guido

Offline hansli

• Juniorlid
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 5 juni 2010, 00:36:10 »
nee, het is de enige die ik heb en in een bepaalde klasse de ultieme lens kan noemen.......

de 100mm macro zou ik graag willen hebben, maar helaas, en mijn kennis haal ik idd uit reviews die ik lees, waar ik overigens ook weer beperkte waarde aan hecht, maar toch...........

als we de categorie beperken tot "ultieme 50mm macro voor pentax" zijn we misschien waar we wezen willen!

Offline Diana

• Ouwe getrouwe
« Reactie #66 Gepost op: 5 juni 2010, 08:02:46 »
Hehehehehehe, er zitten hier een paar leken te ouwehoeren over ultieme lenzen die helemaal niet bestaan.
Dat vind je wel kunnen?

Zo!

En verder heb ik alleen maar gekozen uit lenzen die ik zelf bezit en veel gebruik, alle andere lenzen heb ik buiten beschouwing gelaten...................................

Inhoudelijk kan ik mij met deze discussie niet bemoeien. Als ik moet gaan praten over kennis van digitale fotografie in het algemeen en de kennis van lenzen in het bijzonder kan ik stoppen "na het rondje voorstellen".
Regelmatig stel ik hier dus vragen op fotografisch gebied; of ik benader middels een PB een forumlid over wat meer technische zaken. Een ding kan ik je wel garanderen: de door jou aangeduide "leken" hier hebben mij nimmer onzin verteld. Sterker nog: de vriendelijkheid waarmee openheid van zaken wordt gegeven blijft me toch iedere keer weer verbazen. 

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • *
  • Een goede foto begint vaak met een goed idee
    • Mijn website
« Reactie #67 Gepost op: 5 juni 2010, 09:28:23 »
De ultieme lens bestaat gewoon niet, want dat zou een lens zijn waarmee je alles zou kunnen fotograferen, onder alle omstandigheden en licht en compact zijn. Wat mij betreft zou je daarom alleen kunnen spreken van meest gewaarde of meest begeerde lens.

En beiden zijn afhankelijk van zoveel persoonlijke aspecten, dat eigenlijk iedereen alleen voor zichzelf kan spreken.

Mijn meest gewaarde lens is de VL 125 apo lantar. en mijn meest begeerde de Pentax 60-250
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2010, 19:23:33 door Jos de Bont »

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • kiek nou
« Reactie #68 Gepost op: 5 juni 2010, 09:49:32 »
VL 125 apo lantra.

Een nieuw model van hyundai ?

Offline Jos de Bont