Auteur Topic: Maak je eigen K10D/K20D matglas met deelbeeldwig en microprisma's  (gelezen 22601 keer)

Schippie

• Gast
Re: Maak je eigen K10D/K20D matglas met deelbeeldwig en microprisma's
« Reactie #90 Gepost op: 16 december 2012, 18:39:59 »
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we moeten gaan klojen met een schuurpapiertje en als een amateur instrument maker aan de slag moeten om een apparaat van tegen de 1000 euros bij te vijlen om het beter bruikbaar te maken !
Kunnen die ......kels van camerafabrikanten dat niet meer ? Zelfs in mijn oude goedkope  Praktica zitten Fresnellensjes waardoor scherpstellen een fluitje van een cent is en inderdaad ik heb gemerkt dat al mijn M lenzen minder scherp lijken dan de FA lenzen,omdat ik stomweg niet goed scherpgesteld krijg.
Kunnen we niet eens naar de Pentax bonzen schrijven GEEF ONS EEN GOED MATGLAS !! En hou al die troep die we toch niet gebruiken in de software of helpt dat toch niet ?
Ik ben natuurlijk heel nieuw in dit metier, maar het verbaast me in hoge mate , dat er wel alle mogelijke toeters en bellen op zitten, maar niet zoiets essentieels van een paar kwartjes.
Overigens mijn bewondering voor het inzicht en handigheid van de mensen hier ,ik durf het niet aan, ik heb ook maar een body, als ik die verknal dan ben ik terug bij af.
Moest ik even kwijt
Groet
Cees

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #90 Gepost op: 16 december 2012, 18:39:59 »

Offline Lescatalpas

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • blog
« Reactie #91 Gepost op: 17 december 2012, 17:43:16 »
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we moeten gaan klojen met een schuurpapiertje en als een amateur instrument maker aan de slag moeten om een apparaat van tegen de 1000 euros bij te vijlen om het beter bruikbaar te maken !
Kunnen die ......kels van camerafabrikanten dat niet meer ? Zelfs in mijn oude goedkope  Praktica zitten Fresnellensjes waardoor scherpstellen een fluitje van een cent is en inderdaad ik heb gemerkt dat al mijn M lenzen minder scherp lijken dan de FA lenzen,omdat ik stomweg niet goed scherpgesteld krijg.
Kunnen we niet eens naar de Pentax bonzen schrijven GEEF ONS EEN GOED MATGLAS !! En hou al die troep die we toch niet gebruiken in de software of helpt dat toch niet ?
Ik ben natuurlijk heel nieuw in dit metier, maar het verbaast me in hoge mate , dat er wel alle mogelijke toeters en bellen op zitten, maar niet zoiets essentieels van een paar kwartjes.
Overigens mijn bewondering voor het inzicht en handigheid van de mensen hier ,ik durf het niet aan, ik heb ook maar een body, als ik die verknal dan ben ik terug bij af.
Moest ik even kwijt
Groet
Cees
Je kan ze ook gewoon kopen hoor. En echt niet voor een paar kwartjes. Ben het wel met je eens dat het er standaard in zou moet zitten, maar van de andere kant, die manuele lenzen zijn natuurlijk wel allemaal zo'n 30 jaar of ouder en niet echt meer van deze tijd. Met moderne auto lenzen gaat het toch goed met autofocus? Maar wellicht kan je beginnen met beter focussen met een vergrootglaasje op je zoeker. (o-me53) Helpt echt, en ik krijg met mijn oude lenzen betere resultaten.  De beste en duurste matglaasjes komen van Katzeye, je zal schrikken van de prijs! Het zal hierboven allemaal wel beschreven zijn.
Groet, Kees (van Cornelis, maar toch met een K  ;) )
« Laatst bewerkt op: 17 december 2012, 19:55:41 door Lescatalpas »
If you are not likely to succeed first time, skydiving is not your thing.

« Reactie #91 Gepost op: 17 december 2012, 17:43:16 »

foto-ivo

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 17 december 2012, 19:42:36 »
Ik heb met het zelf verwisselen van matglas mijn KR vorig jaar  3 maanden na aankoop naar de gallemiezen geholpen. Is er een vakman in de zaal (forum) die in mijn K5 een deelwigje wil plaatsen. Tenslotte werk ik erg veel MF.

« Reactie #92 Gepost op: 17 december 2012, 19:42:36 »