Auteur Topic: smc PENTAX-DA 1:2.4 35mm AL  (gelezen 21955 keer)

RonHendriks

• Gast
smc PENTAX-DA 1:2.4 35mm AL
« Gepost op: 25 september 2010, 23:13:28 »
Op de photokina even op mijn K-7 gehad. Ik moet zeggen dat is welliswaar plastic allover, maar ik had toch een prettig gevoel bij de lens. Gewoon even wat kiekjes gemaakt.

Tot mijn grote verrassing kende de K-7 de lens al en was dus gebruikmaken van de lenscorrectie voor de K-7 met Jpeg's mogelijk. Hadden we dus al kunnen weten met de laatste firmware update.

Zonder lenscorrectie RAW in Elements:

Met lenscorrectie in z/w uit de K-7

Pentaxian, het betere Pentaxforum

smc PENTAX-DA 1:2.4 35mm AL
« Gepost op: 25 september 2010, 23:13:28 »

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester / HEROHELD
    • Asahiflex' fototas
Re: smc PENTAX-DA 1:2.4 35mm AL
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2010, 19:26:27 »
En buiten de Photokina om: de DA35/2.4 op de K-5, wijdopen (!). Toch heel niet slecht voor een lens van 160 euro (zie de samenaankoop op het plein).

Op ISO3200:

ISO800:
Not all those who wander are lost

« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2010, 19:26:27 »

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:01:46 »
Niemand weet wat Pentax met zoveel primes moet :)

Een vergelijkende test met verschillende 35mm primes, waaronder de DA35/2.4, FA35/2 en DA 35/2.8 macro:

http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-slr-lens-discussion/118765-da-35-2-4-plastic-wonder-dal35-vs-fa35-vs-da35m-vs-a35-many-photos.html

« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:01:46 »

Lampo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2011, 17:32:36 »
Op Photozone.de staat nu ook een review van deze lens en de resultaten en conclusies zijn opzienbarend voor een lens van deze prijs!!

HUNNY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2011, 12:37:53 »
sorry hoor,als dit de toekomst its all plastic???????????? het spijt me echt dat ik misschien mensen ongewild krenk
Heb hem weer teruggebracht.Ik vind dit niet pentax waardig all plastic,ik koopt ook geen canon-plastic :D,na een paar jaar gaat al dat plastic "verkruimelen"
toch liever de DA 35/2.8 macro

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2011, 12:41:25 »
sorry hoor,als dit de toekomst its all plastic???????????? het spijt me echt dat ik misschien mensen ongewild krenk
Heb hem weer teruggebracht.Ik vind dit niet pentax waardig all plastic,ik koopt ook geen canon-plastic :D,na een paar jaar gaat al dat plastic "verkruimelen"
toch liever de DA 35/2.8 macro

Je wist toch al van tevoren dat het een "plastic fantastic" was? Waarom dan toch terugbrengen?

HUNNY

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2011, 12:46:25 »
Je wist toch al van tevoren dat het een "plastic fantastic" was? Waarom dan toch terugbrengen?

Toch effe kijken ,had hem ook kunnen houden,financieel dan.

Wil met zoiets niet rondlopen.

Pim

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2011, 21:56:36 »
Heb ergens in huis nog zoiets liggen in duitsland gemaakt (Ennalyt of zoiets). Meeeer dan twee jaar oud en nog steeds niet verpulverd.
Zelfs de schroefvatting is plastic. Geen optisch wonder verder.
Natuurlijk vind ik een metalen objectief ook mooier en beter. Dat laatste vooral in supermarkten met die leuke winkelwagentjes is het uitkijken.

Toch een prima objectief die plastic 35,duidelijk minder tot geen vervorming dan de 1.8-35 van N.

samoerai

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2011, 15:07:06 »
Ik ben van menig dat het doel van Pentax is om met deze "PF" lens mensen over te halen tot de prime lenzen absoluut is geslaagd.
Ik heb hem sinds een aantal weken en ben er zeer van onder de indruk, mocht hij over een paar jaar verkruimelen dan komt er zeker een limited voor in de plaats.

IMHO momenteel de beste prijs/kwaliteit lens die Pentax verkoopt.

Offline starbase218

• Professioneel glas bestaat niet, want glas kan geen facturen schrijven.
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben een Peter. Dus wat ik ook doe, ik Peet.
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2011, 22:15:57 »
Ik ben van menig dat het doel van Pentax is om met deze "PF" lens mensen over te halen tot de prime lenzen absoluut is geslaagd.
Ik heb hem sinds een aantal weken en ben er zeer van onder de indruk, mocht hij over een paar jaar verkruimelen dan komt er zeker een limited voor in de plaats.

IMHO momenteel de beste prijs/kwaliteit lens die Pentax verkoopt.

Mee eens. Hij is lekker scherp en heeft een boterzachte bokeh (wel wat kleurverschieting in de bokeh, maar ok). En maar 124 gram! Dus ook wat dat betreft een leuke lens om erbij mee te nemen. Klein, licht en kwalitatief goed. Het heeft bij mij wel een zekere interesse gewekt om misschien vaker naar primes te kijken. Ik heb hem vandaag meegehad naar het RAF Cosford museum (ik zit weer in Engeland). Samen met de 10-20 (en de 55-300, maar die heb ik slechts 1 keer gebruikt) was dat fijn foto's maken!
Photography is like swimming. Just do it and you'll learn how.