Auteur Topic: Het grote K-5 discussietopic  (gelezen 19946 keer)

gummarus

• Gast
Re: Het grote K-5 discussietopic
« Reactie #30 Gepost op: 21 oktober 2010, 21:53:21 »
Uiteraard speelt het diafragma ook nog een rol, dus je zou deze foto met de DA50-200 hebben moeten kunnen maken.
idd...dit is niet een foto uit een serie met lagere iso's?

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #30 Gepost op: 21 oktober 2010, 21:53:21 »

Offline koor

• 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:26:17 »
De ultieme ruistest zou toch wat mij betreft met 4 rood en/of blauw gekleurde spots in een duistere ruimte plaats dienen te vinden.
Spots van boven en dan zonder frontlicht vanuit de zaal foto's maken  8) en dan de gezichten van de muzikanten als vergelijk gebruiken.

Met de K-x is het nog af en toe niet te doen... Als de sensor van de K-5 beter is ( en daar lijkt het allemaal toch wel op) dan is dat weer een grote
vooruitgang.

Ik zie concertfoto's van de FF Canon 5d naast die van mij op ISO2500 als nog steeds een behoorlijk verschil met de K-x sensor.
Een collega fotograaf doet ook concerten in de Bosuil en die heeft deze camera met een aantal peperdure lichtsterke lenzen.

Hen, als ik dit topic bekijk, zie ik toch niet zo veel verschil tussen de K-5 en de K-x.

« Reactie #31 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:26:17 »

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2010, 09:53:12 »
Lekker samen douchen met je K-5...

http://www.youtube.com/watch?v=TpjPqIE7e6s

« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2010, 09:53:12 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2010, 10:28:26 »
Lekker samen douchen met je K-5...

http://www.youtube.com/watch?v=TpjPqIE7e6s

De marketing is toch nog niet alles moet ik zeggen. Een stoeipoes met de K-5 onder de douche zou zeker hoge ogen gooien. :laugh:

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • Hen Metsemakers
« Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2010, 11:20:35 »
Hen, als ik dit topic bekijk, zie ik toch niet zo veel verschil tussen de K-5 en de K-x.

thx Koor!
Ik ben ff van mijn apropo....lijkt dat de K-x beter presteert dan de K-5!
Er wordt in het vervolg van het topic gesproken over DE stresstest van de sensor onder slecht licht, precies wat ik bedoel en wat ik graag eens
zou testen of getest zou willen zien.

De kleuren van de K-5 zijn wel een stuk voller.

Wat ik nu niet begrijp is dat als ze de sensor van de K-x hebben, ze in de K5 een 'mindere' qua ruisprestaties stoppen!?

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • foto 'geek'
    • foto's herwijnen 1910-1920
« Reactie #35 Gepost op: 27 oktober 2010, 11:36:27 »

De kleuren van de K-5 zijn wel een stuk voller.

Wat ik nu niet begrijp is dat als ze de sensor van de K-x hebben, ze in de K5 een 'mindere' qua ruisprestaties stoppen!?

vreemd, dacht dat de K5 alleen in het zwart was  ;)

Maar als de sensor ongeveer dezelfde techniek bevat, en de K5 meer pixels heeft op hetzelfde oppervlak, zal deze minder presteren vergeleken met eenzelfde soort sensor met grotere pixels.

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
    • Hen Metsemakers
« Reactie #36 Gepost op: 27 oktober 2010, 12:04:40 »
vreemd, dacht dat de K5 alleen in het zwart was  ;)

Maar als de sensor ongeveer dezelfde techniek bevat, en de K5 meer pixels heeft op hetzelfde oppervlak, zal deze minder presteren vergeleken met eenzelfde soort sensor met grotere pixels.

;D
Thx George, het is me duidelijk. Ik hoef me nog niet te haasten met de aanschaf van de K5.

Offline sierra

• Pentaxian
  • *
    • foto-emmer
« Reactie #37 Gepost op: 27 oktober 2010, 12:06:14 »
 :) ik wacht gewoon op de volgende generatie, (K4 ?) om dan vervolgens de K5 van een van de early adopters over te nemen  :D
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2010, 13:46:08 door sierra »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 oktober 2010, 15:49:56 »
Misschien omdat op het moment de norm is dat topcamera's ook pieken in de megapixelrace? Ik ben wel benieuwd naar de prestaties. Overigens hoeft de ene pixel nog niet de andere te zijn, ook al verschillen ze in formaat.

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
    • Hen Metsemakers
« Reactie #39 Gepost op: 27 oktober 2010, 15:53:17 »
Misschien omdat op het moment de norm is dat topcamera's ook pieken in de megapixelrace? Ik ben wel benieuwd naar de prestaties. Overigens hoeft de ene pixel nog niet de andere te zijn, ook al verschillen ze in formaat.

De  link http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-dslr-discussion/118454-k5-vs-kx.html van Koor en de discussie daaromtrent tonen toch wel het e.e.a. Ron.