Auteur Topic: Ervaringentopic serviceverlening De Beukelaer  (gelezen 15180 keer)

Offline koor

• † 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ervaringentopic serviceverlening De Beukelaer
« Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2012, 19:49:55 »
Nou Franc, ik was al ontploft.
Service staat hoog in het vaandel.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2012, 19:49:55 »

aaron

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2012, 06:50:09 »
Defect Item
Metz Flits

Service
De Beukelaer

Verhaal: Een klein plastiek kapje is kapot gegaan door gebruik en moest vervangen worden, door dat ik student fotografie ben is het gelukt een spoedherstelling aan te vragen. Donderdag heb ik de flits terug, alleen de prijs weet ik nog niet.
Ik ben eens benieuwd, want het cynisme was groot toen de winkelier zei: Onze vrienden van De Beukelaer ...

« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2012, 06:50:09 »

M.Bas

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2012, 21:00:29 »
Update
Gisteren is de lens door mijn vader opgehaald, ikzelf zit inmiddels in Noorwegen (de reden dat ik geen gebruik kon maken van het aanbod voor de leenlens).
Ik heb begrepen dat ze de SDM motor en het hoofdcircuit vervangen hebben en dat alles weer naar behoren zou moeten functioneren.
Alles bij elkaar heeft het zo'n 8 weken geduurd, maar daar zat natuurlijk de week tussen kerst en oud & nieuw bij.
Zeg dat het dus zo'n 7 weken geduurd heeft... het kan sneller, maar mijns inziens is deze termijn geen reden om de fakkels en hooivorken tevoorschijn te halen.

Nu gaat het alleen nog een tijdje duren voor ik de lens weer in bezit heb :'(
En nog even een laatste update om het verhaal compleet te maken:
De 60-250 is ondertussen weer in mijn bezit en werkt zo te zien naar behoren.

« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2012, 21:00:29 »

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • Hen Metsemakers
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2012, 09:44:15 »
Ik ga even een nieuw draadje plaatsen over de ervaringen tot nu toe met Foto Maerz Hamburg.
Met de ervaringen die ik van de Beukelaer hier heb gelezen heb ik besloten om deze stoorzender over te slaan.

Offline JdCR

• Pentaxian
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 11 september 2012, 09:21:57 »
Alles bij elkaar heeft het zo'n 8 weken geduurd, maar daar zat natuurlijk de week tussen kerst en oud & nieuw bij.
Zeg dat het dus zo'n 7 weken geduurd heeft... het kan sneller, maar mijns inziens is deze termijn geen reden om de fakkels en hooivorken tevoorschijn te halen.

6-8 weken is  vrij normaal als er echt wat gerepareerd moet worden en er nieuwe onderdelen moeten komen. Die liggen kennelijk niet op voorraad in Europa maar moeten uit het verre oosten komen. En dat gata niet in het vliegtuig maar per schip. Dat si nu zo, dat was vroeger zo. Mijn allereerste Pentax dslr, een *istDs mede gekocht omdat de servicebalie toen in Breda was, op 20 minuten rijden.  Die  ging kapot, een of ander  printje. Duurde ook 8 weken.. Daarentegen toen opeens de lichtmeting ge deed kon ik op de reparatie wachten, die lichtsensor zit n.l. vast met een drupje lijm en dat konden ze ter plekke doen. Als dat bij de beuk 6-8 weken duurt is er wel wat mis.

Offline frederik9111

• Vespantaxian
  • Pentaxian
  • *
  • Pentaxfijnproever
    • PPG
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2012, 20:21:41 »
Defect item
Pentax K-5 body met 4 problemen
...
Afhandeling door De Beukelaer/winkel
Half oktober 2011 binnen gegeven bij Grobet in Antwerpen. Daar hadden ze nog NOOIT gehoord van elk van de bovenstaande probleempunten, maar aanvaarden probleem- en kosteloos mijn toestel en maken een garantieclaim op. Dan volgt 5 weken radiostilte.

Resultaat
Aan het begin van de 5de week Grobet gevraagd om telefonisch contact op te nemen met De Beukelar. 2 dagen erna ontving ik het bericht dat mijn toestel werd vervangen door een nieuw exemplaar.

Ikke blij met m'n nieuwe K-5. thu

Ikke niet meer blij met m'n 2de K-5...

Part II dus:

Na minder dan 10 maanden en beperkt gebruik (shutter count van dit exemplaar is ondertussen slechts 6466), vertoont dit vervangtoestel hetzelfde probleem: stof in de back-LCD. En nog geen klein beetje. Een waaier van hele kleine puntjes vertrekt onderaan rechts en beslaagt ondertussen zowat de helft van het scherm.

Daarnaast valt het mij op dat (in vergelijking met al mijn eerdere Pentax DSLR’s: *istDL, *istDS, *istDL2, K100D, k100D Super, K10d (3 stuks), K20d (3 stuks), K-7 (2 stuks)), de sensor véél sneller en regelmatiger stofdeeltjes vertoont. Ik vermoed daarom dat het mogelijke elektrostatische “lek” van de rug-LCD stofdeeltjes tot in het camerahuis aantrekt. Ik verwissel mijn lenzen steeds in gecontroleerde omstandigheden. Dit toestel is ook nooit bloot gesteld aan extreme weersomstandigheden of stoffige omgevingen, etc.

Beide problemen leidden de afgelopen maanden reeds vele malen tot frustratie en mislukte beelden. Ik heb daarom vandaag nogmaals gebruik gemaakt van m'n laatste 3/4 jaar garantie op m'n oorspronkelijke aankoop. Gevolg: ik zou weer een 4/5-tal weken K-5-loos zijn. Zaterdag breng ik een bezoekje aan een verkoper van een een setje met een alternatieve K-5 mét meer (als het lukt maak ik alvast een medeforumgenoot ééérg blij:))

I'll keep you all posted!
Imagine...
My PPG-album

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2012, 21:42:43 »
Zwaar k, Fre.

Moet mijn probleem met de K5 hier ook maar eens even posten.

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2012, 21:50:52 »
Begin juli 2012

Defect item
Pentax K5

Klachtomschrijving
Camera blijft hangen na indrukken ontspanknop. Uitgezet, weer aan, camera werkte weer.
Paar foto's later, weer hetzelfde euvel, camera uit, weer aan, werkte weer.
De volgende dag weigerde de camera totaal. Uit en weer aanzetten hielp niets.
Kreeg melding dat de batterij leeg was, wat niet mogelijk was omdat hij net opgeladen was.
Batterij in K7 geprobeerd, functioneerde zoals het hoorde.

Afhandeling door de Beukelaar

Algemeen nazicht.
Test.
Fout doet zich bij ons niet voor.
Upgrade firmware.
Reiniging contacten.
Test.

Gratis.

Resultaat
Na een kleine 2 maanden weer hetzelfde euvel. Camera is inmiddels weer retour Foto Looman :(

Offline Egbert

• Ouwe getrouwe
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2012, 09:49:50 »
brrrr wat een verhalen.
de beukelaer komt niet positef over.

mijn k-01 ligt inmiddels ook bij de beukelaer,
krijg het koud >:(
Pentax K-5 ii, pentax k-01, Pentax Q 7 Pentax mx-1, Pentax Optio LS465,Pentax Flitser AF360FGZ II
Pentax Q lenzen: 01/02/03/05/06/07.
Pentax DSLR Lenzen:10-17, 17-70,55-300, 35, 40xs, 50, 70, 100.
Pentax SLR Lenzen: 28, 50, 100, 135, 200

Offline sierra

• Pentaxian
  • *
    • foto-emmer
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2012, 09:57:50 »
brrrr wat een verhalen.
de beukelaer komt niet positef over.

mijn k-01 ligt inmiddels ook bij de beukelaer,
krijg het koud >:(