Auteur Topic: Workshop Studio | 7 foto's  (gelezen 5400 keer)

Cmdr_Keen

• Gast
Re: Workshop Studio | 7 foto's
« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2012, 13:33:21 »
Dit model regisseerde zichzelf: wij hoefden alleen maar te klikken. Best knullig, want de mooiste poses zie je natuurlijk als jij niet op de stip staat. Dat vond ik ook meteen het nadeel: na 3/4 foto's moest je je plek weer afstaan aan de volgende en als de cirkel rond was begonnen we met een nieuwe setup. Echt tijd om samen iets moois te maken heb je dus niet, maar daar ging het geloof ik ook niet om.

Niets ten nadele van jouw foto's, maar dat is best wel knullig. Het model goed aansturen is IMHO een heel belangrijk en moeilijk onderdeel van studiofotografie. En dat slaan ze dan gewoon over. Sowieso krijg je zo te horen erg weinig tijd om iets van de opstelling te maken wat jij graag wil. Dan hou je eigenlijk alleen de opstellingen over, als je daar invloed op kan uitoefenen.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2012, 13:33:21 »

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • Hen Metsemakers
« Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2012, 16:18:48 »
Voor mij nr. 1, daarna 4&5.
Vind de kleuren in foto 1 het mooiste, de rest tamelijk flets.
Ook een originele setting in foto 1, mij stoort wel de 'rommel' ro in de foto.

Heb zelf nog geen ervaring met deze materie.

« Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2012, 16:18:48 »

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Moderator
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2012, 16:24:37 »
Niets ten nadele van jouw foto's, maar dat is best wel knullig. Het model goed aansturen is IMHO een heel belangrijk en moeilijk onderdeel van studiofotografie. En dat slaan ze dan gewoon over. Sowieso krijg je zo te horen erg weinig tijd om iets van de opstelling te maken wat jij graag wil. Dan hou je eigenlijk alleen de opstellingen over, als je daar invloed op kan uitoefenen.
Tja, je zit daar met 5 mensen die iets willen leren en een docent die een verhaal heeft dat hij wil vertellen. Dan kom je per definitie uit op een compromis.
In feite is het gewoon productie draaien, maar dat neemt niet weg dat je er toch wel wat van opsteekt. Wij waren allemaal vrij bleu en de een wat meer dan de ander geimponeerd door de spullen. Dan is het eigenlijk wel fijn als het model zichzelf regisseert.  ::)

Ik had vooraf specifiek aangegeven dat ik wilde leren een zachte belichting met studiolicht te maken (zodat je niet op F11 hoeft te knallen).
Inmiddels ben ik erachter hoe dat moet, maar heb ik de spullen nog niet. No problem.

Voor scholing op maat moet je denk ik docent en studio voor jezelf afhuren. Een workshop is daar door de vorm gewoon niet geschikt voor, dat wil overigens niet zeggen dat het totaal zinloos is om zo'n workshop te doen.  :)

@ Hen: de foto's zijn vooral flets door mijn bewerking. Origineel zijn ze vergelijkbaar met de foto's van Joco en Karen.

Vriendelijke groet, René

Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2012, 16:24:37 »

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2012, 16:28:46 »
Bij ons keek het model steeds eigenlijk (vanuit mijn standpunt) rechts naar boven.
En aangezien ik altijd eigenwijs ben, heb ik haar heel vraag gevraagd of ze een andere kant op kon kijken. Naar mij, over mijn schouder, noem maar op.
Wij mochten trouwens ook wel meer foto's maken dan 3 of 4. Als iedereen was geweest vroeg Bert, wil er iemand misschien nog een paar maken? Nee, dan gaan we door naar de volgende opdracht.

Je moet toch zelf de opstelling neer zetten, het is niet zo van: de belichting staat, het model staat en schieten maar.

Offline ReneM

• Moderator
  • Pentaxian
  • *
    • Fotoblog
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2012, 16:30:02 »
Je moet toch zelf de opstelling neer zetten, het is niet zo van: de belichting staat, het model staat en schieten maar.

Klopt: bij ons ook. Ik heb me prima vermaakt hoor.  :laugh:

Vriendelijke groet, René

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2012, 16:32:18 »
Ik ook hoor.
Zou best nog een keertje willen.

Offline ReneM

• Moderator
  • Pentaxian
  • *
    • Fotoblog
« Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2012, 16:33:03 »
Minimeet met 5 Pentaxians?  :P

Vriendelijke groet, René

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2012, 16:37:14 »
Moet het voor 31 maart gebeuren, want dan zak ik weer af.
Dus..... je mag het van mij regelen.