Auteur Topic: Review van de K-30...  (gelezen 8338 keer)

Offline elvinhaak

• Ouwe getrouwe
  • Geslacht: Man
    • Elvin's Homepage
Re: Review van de K-30...
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2012, 23:08:31 »
@Koor

Waar ik benieuwd naar ben is of de Metz flitsers inderdaad; zoals door sommigen gemeld is op het internationale DPreview forum; niet goed samen zouden werken met de K-30.

Of is dit weer een onzin verhaal .

Wat zou het probleem moeten zijn? Welke omstandigheden?
Dan kan ik het eens gaan uitproberen verder.
Mijn Metz op mijn K-30 doet het goed (maar misschien heb  ik een bepaalde verwachting/ervaring of manier van gebruik).
Waar ik wel een beetje positief over verbaasd was: stukken makkelijker dan met dezelfde Metz-flitser op de K-r .
Pentax K-r (was: K-100D), Sigma 18-200 / 18-250, Pentax 18-55 kitlens, Tamron 28-300, ME-super + filmscan, MZ-5, of MZ-7, Voigtländer 28-210, etc.-  zie homepage

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2012, 23:08:31 »

Offline KRG

• Ouwe getrouwe
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2012, 00:10:53 »

Men gaf op het Dpreview forum aan dat de P-TTL niet goed zou werken voor de K-30 omdat ahw de k-30 nieuwe software toepast en dat door Metz nog niet is ge-analyseerd. Dus volgens de posts zou een zelfd eflits opname met de K-30 een ander effect opleveren als bij de K-5 bv.

Deze post bedoelde ik:

http://forums.dpreview.com/forums/post/50441702

Hoe bedoel je trouwens dat bij de K-30 het gebruik stukken makkelijker is dan bij de K-r ?
KRG (Klaas)

Pentax K-S2 |K-x|Sigma17-70 2.8-4.5|DA 18 - 50 WR RE|DA 18 - 55 AL II  |DA 50 - 200|DA L 50 - 300|DA 35 2.4|A 50 1.7 |A 3.5 ~4.5 35 -70 |A 28 2.8|M 135 3.5| Takumar(bayonet) 135 2.5 |FA 28 - 70 4.0|FA 28 - 80 3.5|Vivitar 75 - 205 macro 3.8|Vivitar flitser 285 | Metz 48 AF-1|Metz 50 AF

« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2012, 00:10:53 »

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Moderator
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2012, 06:46:43 »
Dit is toch geen probleem?

Metz heeft de mogelijkheid om firmware te updaten, hetgeen ze in een voorkomend geval ook zullen doen.

Vriendelijke groet, René

Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2012, 06:46:43 »

Offline PP

• Seniorlid
  • just touch a Takumar
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2012, 08:29:02 »
Ik vind dat de kleuren erg mooi zijn.
Beter dan die van de K5.
Maar dat heb ik al elders gezegd.
Lijkt op de K200D.
Met name het blauw.
Yep, is ook mijn eerste indruk, net als de K-01 zit ook een andere processor in dan in de K-5, ook sensor is anders, en ook AA fiter is veel zwakker, scherpte is daarom beter dan de K-5.
Zie het hele K-5IIs gebeuren meer als een zoethoudertje (tussenpaus) voor de 'super'K-5 die wellicht in aantocht is..

Paul
Just focus a Takumar

Offline vandermark

• Sometimes I do get to places just when God's ready to have somebody click the shutter. - A. Adams
  • Pentaxian
  • *
  • Ik ben nu echt klaar met lenzen kopen...hoop ik...
    • Portfolio Bart van der Mark
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2012, 14:48:33 »
Verschil in kleuren is zo subjectief en dat is ook prima, maar probeer aan je persoonlijke voorkeuren geen werkelijk kwalitatiefe waardering aan camera's te ontlenen. Eventuele blauw verschillen zijn in nabewerking zo weer bij te werken zodat je het verschil niet meer ziet...

Ik heb de K30 niet, zijn er echt tests te zien dat die scherper is dan de K5, vind die al zo scherp namelijk
Trouwfotograaf: www.bartvandermark.nl

Offline PP

• Seniorlid
  • just touch a Takumar
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2012, 16:57:40 »

Ik heb de K30 niet, zijn er echt tests te zien dat die scherper is dan de K5, vind die al zo scherp namelijk
Ik heb daar iets overgeleen op een forum (welk weet ik niet meer), maar ik ben nu ook aan het uitproberen, ik denk dat  ik het weekend iets post..

Paul
Just focus a Takumar

Offline koor

• † 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: 13 december 2012, 21:29:09 »
Koorman heeft de AF540GZ flitsert nog niet getest met de K30, dus daarover is nog niets te zeggen.
maar dat zal wel goed gaan denk ik.
Ik werk liever niet met dat kreng, want ik word er helemaal simpel van.
Krijg nog niet ene foto goed met die dure flitsert die notabene een verjaarskado was voor mij jaaaaaaren gelee....
Volgens mij moet je daar het geduld van 36 olifanten voor hebben.

Offline elvinhaak

• Ouwe getrouwe
    • Elvin's Homepage
« Reactie #17 Gepost op: 14 december 2012, 09:16:54 »
Koorman heeft de AF540GZ flitsert nog niet getest met de K30, dus daarover is nog niets te zeggen.
maar dat zal wel goed gaan denk ik.
Ik werk liever niet met dat kreng, want ik word er helemaal simpel van.
Krijg nog niet ene foto goed met die dure flitsert die notabene een verjaarskado was voor mij jaaaaaaren gelee....
Volgens mij moet je daar het geduld van 36 olifanten voor hebben.
Als je eenvoudig wilt werken is mijn idee ook dat het is als een grote computer-gestuurde vrachtwagen die je inschakelt als je genoeg had aan een fiets; maar er kan wel heel veel mee... wel de handleiding helemaal bestuderen, uitproberen, leren, oefenen... of je krijgt zoals ik af en toe 'spannende plaatjes'.  Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor je camera's en je computers.
Met jouw Iphone zou ik ook niet kunnen werken zonder daar een hele studie van te maken (mij lukt het meestal nét om een SMS te sturen met een mobiele telefoon die veel eenvoudiger is, vaak lukt me dat ook niet; ook al wel eens omdat het me te ingewikkeld werd mobiel internet op laptop gestart en dan via site van Telfort een SMS gestuurd - dat lukte me tenminste)
Pentax K-r (was: K-100D), Sigma 18-200 / 18-250, Pentax 18-55 kitlens, Tamron 28-300, ME-super + filmscan, MZ-5, of MZ-7, Voigtländer 28-210, etc.-  zie homepage

Offline koor

• † 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
« Reactie #18 Gepost op: 14 december 2012, 19:37:36 »
Als je eenvoudig wilt werken is mijn idee ook dat het is als een grote computer-gestuurde vrachtwagen die je inschakelt als je genoeg had aan een fiets; maar er kan wel heel veel mee... wel de handleiding helemaal bestuderen, uitproberen, leren, oefenen... of je krijgt zoals ik af en toe 'spannende plaatjes'.  Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor je camera's en je computers.
Met jouw Iphone zou ik ook niet kunnen werken zonder daar een hele studie van te maken (mij lukt het meestal nét om een SMS te sturen met een mobiele telefoon die veel eenvoudiger is, vaak lukt me dat ook niet; ook al wel eens omdat het me te ingewikkeld werd mobiel internet op laptop gestart en dan via site van Telfort een SMS gestuurd - dat lukte me tenminste)
Nou dan zijn we beiden toch sterk Elvin!
De één in dit en de ander in dat.
Ieder zijn of haar talenten!  :laugh: thu

Offline koor

• † 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
« Reactie #19 Gepost op: 25 december 2012, 20:15:17 »
Yep, is ook mijn eerste indruk, net als de K-01 zit ook een andere processor in dan in de K-5, ook sensor is anders, en ook AA fiter is veel zwakker, scherpte is daarom beter dan de K-5.
Zie het hele K-5IIs gebeuren meer als een zoethoudertje (tussenpaus) voor de 'super'K-5 die wellicht in aantocht is..

Paul
Ben het met je eens, veel beter dan de K-5.
Kijk maar naar de recensies op Pentaxforum.com.
Komt de K-30 er ook beter uit dan de Kavijf!!!
Niet dat ik zulke recensies als zaligmakend beschouw, maar toch...................................................

8)