Auteur Topic: cheap ass studio verlichting  (gelezen 3732 keer)

WeeVee

• Gast
Re: cheap ass studio verlichting
« Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2012, 21:35:30 »
Ze zijn voor zowel binnen als buiten goed te gebruiken
Ik zei niet dat ik buiten stond hoor  :P           Het was binnen bij een groot raam namelijk  ;D
Paraplu's zijn windvangers dus uitkijken hoor.

ze zijn voor portretfotografie een goede aanvulling en je kan je model er goed mee belichten?
Alle licht is goed licht, jijzelf stelt eisen aan licht door je eigen smaak/voorkeur. Blijf je dicht bij wat "gebruikelijk" is of wil je daar wat van afwijken om je eigen stijl te ontwikkelen?
Knalrode portretten kunnen fantastisch prachtig zijn als deze gepresenteerd worden op een wijze dat niemand ze lelijk kán vinden.

Voel je nu welke kant ik je op wil sturen? Heb je er zin in?
Zorg dat je je apparatuur en de basistechnieken door en door kent en ga dan experimenteren en doe je ding, doe vooral je eigen ding. Doe niet als anderen want anderen zijn er al genoeg  :) (van wie komt deze spreuk eigenlijk?)
grWim

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2012, 21:35:30 »

Offline ferre

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2012, 01:26:38 »
ik overweeg om een set te kopen maar wat is het beste nu
daglichtlampen of flits???

« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2012, 01:26:38 »

sebastiaanv

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2012, 19:31:59 »
ik overweeg om een set te kopen maar wat is het beste nu
daglichtlampen of flits???

+ 1

Het kriebelt wel om zo'n set te kopen! Over een week of twee ga ik er een bestellen.
Er is me wel wat niet helemaal duidelijk.

Ze hebben het soms over: 35W-totaal effectief 180W, dan zijn het drie lampen. Maar bij bijvoorbeeld 1 45W lamp zeggen ze, 225W effectief. En bij 105W zeggen ze niets bij effectief. Iemand opheldering?

Heeft het overigens zin om een complete set te kopen incl. wit/zwart achtergronddoek? Ik weet niet wat de kwaliteit is hiervan in deze winkel. Of is het beter voor papier te gaan?

Het maakt in eerste instantie niet heel veel uit of ik nou paraplu's, softboxen of kappen neem?

« Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2012, 19:31:59 »

Offline RonHendriks

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2012, 20:10:56 »
Ok, dus belichten met van die daglichtlampen is prut?
Er staan ook wel "flitsers" tussen overigens. https://www.koopgoedkoop.nl/vrije-tijd/fotografie/studioverlichting/studio-flitser-120ws-softbox-50-x-70-cm-en-statief.html

Een klant van me heeft twee van deze gekocht. Was als doel voor verlichting in studio voor modelfotografie. Ze worden nu gebruikt voor verlichting van de achtergrond, want daar zijn ze wel goed genoeg voor. Oplaadtijd is wat langer en lichtuitstoot niet altijd constant.

Als je nog weinig weet van het geheel wellicht prima om mee te ontdekken hoe ermee te werken. Ook leer je zo of het iets voor je is en of het de moeite waard is meer geld uit te geven voor een set die beter is. Duurzaamheid is ook een belangrijk iets als je zoiets vaak zou gebruiken of ook nog vaak verplaatst.