Auteur Topic: Foto`s van een beginner  (gelezen 970 keer)

- K200D -

• Gast
Foto`s van een beginner
« Gepost op: 3 mei 2009, 15:37:32 »
Sinds een week in het bezit van een K200D, bevalt erg goed. Ben verder aan het orienteren op een nieuw objectief met iets meer lichtsterkte, een Sigma of Tamron met F2.8 over het hele bereik. Verder ongeveer eenzelfde bereik als de 18-55 mm, ze zijn nogal prijzig....  :'(

Naast mijn introductietopic nu ook hier de foto`s, krijg toch graag wat feedback/commentaar/tips  ;D

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Foto`s van een beginner
« Gepost op: 3 mei 2009, 15:37:32 »

o.bogerd

• Gast
Re:Foto`s van een beginner
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2009, 16:03:31 »
Qua compositie vind ik vooral (van boven naar beneden) de foto's 9 en 12 erg geslaagd. Bloemen doen het meestal beter in kleur (of er moet een heel sterk contrast in kleur of vorm in zitten). Bij foto 7 mis ik de dieptewerking die zou kunnen ontstaan indien er zich een object op de voorgrond zou bevinden: bijvoorbeeld het prikkeldraad van foto 13. De andere foto's lijken meer bedoeld om de camera te testen. Maar zoals gezegd: de foto's 9 en 12 zijn mijns inziens top! Overigens raad ik je aan om iets minder foto's tegelijk ter beoordeling te posten; dat houdt het (in ieder geval voor mij) overzichtelijker.
Omar.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2009, 16:07:15 door o.bogerd »

« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2009, 16:03:31 »

- K200D -

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2009, 16:12:13 »
Omar bedankt voor de feedback.

Ze zijn eigenlijk allemaal gemaakt om de camera te testen, ik heb de pentax nu een week en in deze tijd veel geschoten met verschillende instellingen voor ISO, sluitertijd en diafragma.

Het mooie aan zwart/wit is vaak de textuur die meer naar voren komt, het is krachtiger? Daarnaast is het ook gewoon makkelijker om een goede zwart/wit foto te maken dan een kleurenfoto  :D (is mijn idee na deze week)

« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2009, 16:12:13 »

catweasel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2009, 17:14:38 »
Kijk, voor een beginner zie ik toch wel onmiddelijk dat er heel wat foto's bijzitten die eigenlijk met een talent voor compositie zijn gemaakt, en dikwijls nog goed in uit de verf komen ook (bedoel zwart-wit verf  ;)) ...

De technische verbeteringen zijn wat mij betreft minimaal en gezien je grote aantal van plaatsing, ga ik er nu niet al te diep op in, grotendeels heeft ook Omar er al iets van gezegd.

Ik ben al benieuwd naar de volgende foto's ...

Grtz
Cat
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2009, 18:51:15 door catweasel »

joco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2009, 17:57:25 »
Inderdaad wat teveel foto's rot en rijp, maar er zitten een paar mooie tussen! Vooral de close up's als de zitting en het bierglas, dat soort. Ga door ga door!

- K200D -

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2009, 19:15:12 »
Bedankt voor de reacties. Macro is wel iets moois. Wat bedoel je precies met rot en rijp joco? Teveel aan contrast?

Ga mij nu ook wat richten op kleur en landschappen.

Hoeveel doet een goede F2.8 17-50 van Sigma/Tamron met kleur weergave? Lichtopbrengst is mij duidelijk maar is kleur echt camera gerelateerd of maakt de lens wel degelijk uit?

Hans

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2009, 19:24:32 »
Ha, een oude Grundig radio!  8)

En ja, veel lenzen hebben een kleurzweem.

- K200D -

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2009, 22:35:39 »
Netjes Hans, goed geraden. Zag alleen meer foto in het type embleem dan de merknaam.

Ok een goede lens maakt dus wel degelijk verschil, bedankt!

painter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2009, 23:17:09 »
Zo komt u binnen, veel foto,s maar er zitten zeker hele mooie tussen

Offline glasbak

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • foto 'geek'
    • foto's herwijnen 1910-1920
« Reactie #9 Gepost op: 4 mei 2009, 11:16:51 »
Ha, een oude Grundig radio!  8)

En ja, veel lenzen hebben een kleurzweem.

Wat ben jij erg zeg, ik hield me in door niet te reageren dat ik de Grundig Elite Boy nog in gebruik heb :)
En over de foto's, ik zou beginnen alle onscherpe eruit te laten.

George,