Auteur Topic: Review van de K-500  (gelezen 3022 keer)

Offline RonHendriks

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Review van de K-500
« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:05:07 »
Dan lijkt me de K-50 toch een betere keuze, al kun je dan net zo goed de K-30 kopen met cahback nu.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:05:07 »

Offline koor

• 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:50:29 »
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. De huidige DSLR's zijn op een punt gekomen waarbij zelfs de entry- en midlevel modellen meer dan goed genoeg zijn voor kritisch gebruik. De topmodellen zijn dan wel beter qua bouwkwaliteit e.d. maar bij normaal gebruik merk je daar hoegenaamd niets van. Ik zou mijn geld in objectieven steken en niet in camera's.

Dank je voor je duidelijke reactie Peter.
 thu

« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:50:29 »

Offline starbase218

• Professioneel glas bestaat niet, want glas kan geen facturen schrijven.
  • Pentaxian
  • *
  • Ik ben een Peter. Dus wat ik ook doe, ik Peet.
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2013, 15:04:13 »
Dan lijkt me de K-50 toch een betere keuze, al kun je dan net zo goed de K-30 kopen met cahback nu.

Ja, lijkt mij ook. Of, als je veel met AF in donkere omstandigheden werkt, de K-5 II. Behalve sneller is die ook accurater, heb ik begrepen.
< random quote by a photography god, perhaps with an alliterative name, that may make you less confident or enthusiastic about your own efforts >

My own quote: photography is like swimming. Just do it and you'll learn how.

« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2013, 15:04:13 »

Offline starbase218

• Professioneel glas bestaat niet, want glas kan geen facturen schrijven.
  • Pentaxian
  • *
  • Ik ben een Peter. Dus wat ik ook doe, ik Peet.
« Reactie #13 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:05:52 »
Citaat
AF has been upgraded with this new range and is distinctly faster than previous models. Low light performance is also enhanced, now enabling focusing to an impressive -1EV. The ISO range is extended and spans ISO100 to ISO51200.

Ik geloof er alleen geen snars van. De specs zijn gelijk aan de AF van de K-30, en er staat geen testmethode bij. Het gevoel dat de AF sneller is wordt niet gestaafd met enige vorm van objectiviteit. Al met al is dit volgens mij een kwestie van "het is nieuwer, dus het moet wel beter zijn" zonder verder te hebben gekeken.

@Koor: als je K-30 niet sneller focust dan je K-5, zou ik hier ook niet teveel van verwachten.
< random quote by a photography god, perhaps with an alliterative name, that may make you less confident or enthusiastic about your own efforts >

My own quote: photography is like swimming. Just do it and you'll learn how.

Offline koor

• 09-06-2017
  • Erelid
  • Unlimited
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2013, 11:05:27 »
Ik geloof er alleen geen snars van. De specs zijn gelijk aan de AF van de K-30, en er staat geen testmethode bij. Het gevoel dat de AF sneller is wordt niet gestaafd met enige vorm van objectiviteit. Al met al is dit volgens mij een kwestie van "het is nieuwer, dus het moet wel beter zijn" zonder verder te hebben gekeken.

@Koor: als je K-30 niet sneller focust dan je K-5, zou ik hier ook niet teveel van verwachten.

Heb geen idee of ie sneller focust, nog maar 3 x vastgehad.