Auteur Topic: Pentax K7 met welke lensen???  (gelezen 3685 keer)

Rimu

• Gast
Pentax K7 met welke lensen???
« Gepost op: 22 mei 2009, 09:52:34 »
Weet iemand wanneer de K7 uit komt in Nederland. Wilde eerst de K20d met een 18 - 250 lens aanschaffen de lens ivm dat mijn wederhelft ook foto's wil maken van de kinderen, 1 van 4 jr. en 1 van  16 mnd. en niet het gedoe wil hebben van verwisselbare lensen. Denk nu dat het qua kosten een K7 met kitlens(en) word en dat de 18 - 250 lens dan maar moet wachten helaas voor mijn vrouw. maar welke lens(en) zijn dan goed
Is deze camera eventueel in Duitsland goedkoper of zitten daar dan ook nog haken en ogen aan.
Ter info wat er gefotograveerd gaat worden, 1 de kinderen dichtbij en veraf, 2 boten en reddingsactie op het water ben zelf schipper op een KNRM reddingboot en 3 vakantie op de camping. voor de laatste twee lijkt me de seals wel makkelijk. Waarom dan de K7, mijn mening, beter nu iets meer uitgeven en een camera kopen waar je voorlopig mee voort kan.
Wie weet raad en geeft advies

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Pentax K7 met welke lensen???
« Gepost op: 22 mei 2009, 09:52:34 »

Offline vandermark

• Sometimes I do get to places just when God's ready to have somebody click the shutter. - A. Adams
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben nu echt klaar met lenzen kopen...hoop ik...
    • Portfolio Bart van der Mark
Re:Pentax K7 met welke lensen???
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2009, 08:30:26 »
Ik denk dat om de meerwaarde van de K7/k20d t.o.v. de k10d en k200d in foto's terug te zien, je moet investeren in beter glas dan de kitlenzen en/of de 18-250. Dan worden de kosten navenant erg hoog. Ik denk dat je beter voor een k10d of k20(0)d kan gaan en met het geld wat je uitspaart t.o.v. de k7 betere lenzen erbij kan kopen. Dat levert echt betere foto's op.

Mocht je toch vast willen houden aan de kitlenzen en een superzoom zoals de 18-250, ga dan gewoon voor de k10d of k200d.
Trouwfotograaf: www.bartvandermark.nl

« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2009, 08:30:26 »

TenZ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2009, 14:38:05 »
Mee eens, als je toch al zo`n budget hebt kan je idd beter een K10d/K20d aanschaffen met een paar kwaliteitslenzen. Vb: 2e hands K20d en een DA* 60-250, dan zit je op 1500-1600,-
Wat je zegt, de seals zijn wel makkelijk aan boord maar...zonder gesealde lens is de combinatie nog steeds niet WR en de tamron 18-250 is niet WR.

« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2009, 14:38:05 »

Corros

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2009, 17:42:30 »
Een 18-250 kan je net zo goed op een K20d zetten aangezien die dan net zo WR is als de K7 (namelijk niet). De kitlens is qua zoom wat beperkt uiteraard, maar wel weer WR.

groet,

Cor

fotoruiz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2009, 21:52:29 »
Ik gebruik ook een 18-250 op een K20D als je de grootste en kleinste diafragma gebruik is het een prima alrondlens  als je de lenscorrectie van Lightroom gebruikt kan je zelfs vergrotingen van 2 bij 3 Mtr maken ik zag zelf geen verschil tussen deze lens en mijn oude (analoge)pentax f4/400 bij de zelfde uitvergroting en dit (was) een toplens toendertijd
uiteraard heeft de techniek en met name de coatings niet stilgestaan.

Offline TheBaz

• Juniorlid
  • **
  • Heeft een Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2009, 08:43:01 »
Mag ik even inhaken op dit topic?
Ik zit met het zelfde dillemma (nou ja, luxe probleem)
Als ik jullie verhalen zo aan hoor is de K7, op de voor mij belangerijke punten, niet veel beter dan de K20.
Ik denk dat ik toch voor de K20 ga en dan met de grip erbij.
Blijft nog 1 vraagje open welke standaard lens?
Ik hoor hier veel positieve verhalen over de tamron 28-75.
Deze heeft voor mij een aantrekkelijk bereik en ik moet hem nog ergens zien te testen (winkel ofzo)
Heeft het nog voordelen om de body+kitlens te kopen en daarnaast een upgrade vd standaard zoomlens?

Corros

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2009, 09:33:38 »
De kitlens is opzich een prima lens. Het nadeel van een 28-75 is dat de je de echte groothoek mist. Dus voor die paar tientjes meer is die kitlens geen weggegooid lens. Aan de andere kant is de kitlens via MP volop te koop (ook voor een paar tientjes)

groet,

Cor