Auteur Topic: Lightroom 6  (gelezen 10461 keer)

Offline Pentax4ever

• Pentaxian
  • *
Re: Lightroom 6
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2015, 10:22:56 »
Wat een vervelende ervaring. Heb je geprobeerd om het te deïnstalleren en opnieuw te installeren?

Uiteraard heb ik dit (ook) geprobeerd, dit is meestal het eerste waar je aan denkt. Mijn grootste ergernis zit in het feit dat je als je je normaal gedraagt en betaalt voor je software er dit soort waardeloze service geboden wordt door Adobe. De "andere versie" die ik nu geinstalleerd heb werkt wel probleemloos, m.a.w. het valideren/registreren biedt alleen maar risico's en nadelen.
Overigens, ik heb een van de nieuwe functies van L.R. 6.0 gisteren uitgeprobeerd )panorama's maken) Wel aardig panorama's maken en HDR, gezichtsherkenning e.d. maar achteraf gezien vind ik het de prijs van de update (€ 75,00) niet waard. Ook de hogere snelheid je die bij het "ontwikkelen" zou moeten ervaren  omdat de software mede gebruik maakt van je video kaart heb ik tot nu toe niet kunnen constateren. Kortom, ik adviseer om de update niet aan te schaffen.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2015, 10:22:56 »

Offline Lucien

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2015, 11:59:39 »
Ook bij mij wilde LR CC niet opstarten. Een paar keer uitgelogd en terug aangemeld en ineens werkte het programma. Vreemd....
Nu maar eens gaan uitvogelen hoe panorama en HDR werken.

Lucien.

« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2015, 11:59:39 »

Offline ferre

• Pentaxian
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2015, 20:42:09 »
er is nog geen boek ervan neem ik aan maar als je deze van 5 koopt heb je er iets aan of is er een groot verschil tussen 5 en 6 normaal niet zeker

« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2015, 20:42:09 »

Offline BramS

• Seniorlid
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2015, 23:06:57 »
Uiteraard heb ik dit (ook) geprobeerd, dit is meestal het eerste waar je aan denkt. Mijn grootste ergernis zit in het feit dat je als je je normaal gedraagt en betaalt voor je software er dit soort waardeloze service geboden wordt door Adobe. De "andere versie" die ik nu geinstalleerd heb werkt wel probleemloos, m.a.w. het valideren/registreren biedt alleen maar risico's en nadelen.
Overigens, ik heb een van de nieuwe functies van L.R. 6.0 gisteren uitgeprobeerd )panorama's maken) Wel aardig panorama's maken en HDR, gezichtsherkenning e.d. maar achteraf gezien vind ik het de prijs van de update (€ 75,00) niet waard. Ook de hogere snelheid je die bij het "ontwikkelen" zou moeten ervaren  omdat de software mede gebruik maakt van je video kaart heb ik tot nu toe niet kunnen constateren. Kortom, ik adviseer om de update niet aan te schaffen.

Ik zat er net aan te denken om die 75 euro uit te geven voor de update naar Lightroom 6, maar nu ik dit zo lees wacht ik nog maar even!
Lightroom 5.7.1. 64 bits bevalt me eigenlijk uitstekend. Alleen is het nu wel gedaan met de updates van nieuwe lenzen en zo.
Pentax K-5IIs; Pentax K-5 Silver; Pentax MX-1 Silver.
Lenzen Pentax en Sigma van 8mm tot 400mm.

Offline Serpiente

• Ouwe getrouwe
  • Amfibieën, reptielen en meer
    • Ronald Zimmerman - Wildlife Photography
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2015, 11:32:23 »
LR CC werkte direct perfect. Bibliotheek overzetten en ik kon meteen verder. Ook handig dat hij onthoudt wat als is geïmporteerd. Als je bijvoorbeeld je geheugenkaart niet hebt leeggemaakt en weer nieuwe foto's maakt en je het kaartje daarna in de computer doet vinkt hij automatisch alleen de nieuwe aan.
Of hij sneller is weet ik nog niet. Ik heb veel intern geheugen. LR 5 ging ook al snel. :)
| Canon 5D Mark III | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 16-35 F4 L IS USM
Website: http://ronaldzimmerman.nl/
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/ronaldzimmerman.nl/

Online Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2015, 12:20:52 »
Fijn dat het bij jou goed gegaan is, ik heb het nog steeds niet geüpdatet.

Ook handig dat hij onthoudt wat als is geïmporteerd. Als je bijvoorbeeld je geheugenkaart niet hebt leeggemaakt en weer nieuwe foto's maakt en je het kaartje daarna in de computer doet vinkt hij automatisch alleen de nieuwe aan.

Volgens mij is dat altijd al zo geweest :P

Offline BramS

• Seniorlid
« Reactie #26 Gepost op: 26 april 2015, 12:25:28 »

In Lightroom 5 in ieder geval wel.
Pentax K-5IIs; Pentax K-5 Silver; Pentax MX-1 Silver.
Lenzen Pentax en Sigma van 8mm tot 400mm.

Offline Serpiente

• Ouwe getrouwe
  • Amfibieën, reptielen en meer
    • Ronald Zimmerman - Wildlife Photography
« Reactie #27 Gepost op: 26 april 2015, 21:50:24 »

Oh zou kunnen. Meestal maak ik voor elk tripje mijn kaartje leeg. :)
| Canon 5D Mark III | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 16-35 F4 L IS USM
Website: http://ronaldzimmerman.nl/
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/ronaldzimmerman.nl/

Offline Pentax4ever

• Pentaxian
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 27 april 2015, 09:41:43 »
Ik zat er net aan te denken om die 75 euro uit te geven voor de update naar Lightroom 6, maar nu ik dit zo lees wacht ik nog maar even!
Lightroom 5.7.1. 64 bits bevalt me eigenlijk uitstekend. Alleen is het nu wel gedaan met de updates van nieuwe lenzen en zo.

Heb besloten om mijn geld terug te vragen aan Adobe, wat heb ik aan software die niet te activeren valt. Voor dit doel is een formulier opgenomen op hun site. Maar dat zal ook wel vergeefse moeite zijn vrees ik.

Offline ferre

• Pentaxian
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 27 april 2015, 09:43:36 »
heb lightroom 6 voor 0€  ;D  8)