Auteur Topic: Sigma 28-105mm F3.8-5.6 UC III Aspherical IF  (gelezen 4337 keer)

dennis1967

• Gast
Sigma 28-105mm F3.8-5.6 UC III Aspherical IF
« Gepost op: 3 januari 2009, 21:51:02 »
Nou zal ik maar openen met de eerste post hier ....
Met een gelukje voor een zacht prijsje gescoord  ;), een leuk lensje waar ik nog niet veel van heb gehoord of gezien, de sigma 28-105 aspherical f2.8-4
Ik heb hem nog maar een paar dagen en nog niet echt serieus kunnen testen, maar wat ik er zo van zie is het een redelijk degelijk geconstrueerde lens wel compleet plastic maar wel een "solide" gevoel.
De autofocus is een stuk sneller ten opzichte van de kitlenzen (interne scherpstelling) en de scherpte van de foto,s is meer dan ok naar mijn eerste indruk.
Het zoomgedeelte is wel wennen in en uitzoomen is precies omgekeerd aan de pentax lenzen.
Soms lijkt hij wat minder contrastrijk maar de enigste keer dat ik ermee geschoten heb is van de week tijdens mist dus het zou ook aan de omstandigheden van het moment kunnen liggen.
Het enige echte minpuntje wat ik zover ben tegengekomen is dat de zonnekap erg lastig te (de)monteren is, lijkt of hij net te een ietsje te krap is.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft, het blijft mijn bescheiden mening natuurlijk en als iemand dezelfde of juist andere ervaringen heeft met deze lens hoor ik ze natuurlijk graag !

gr Dennis
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2012, 15:26:47 door Ruud »

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Sigma 28-105mm F3.8-5.6 UC III Aspherical IF
« Gepost op: 3 januari 2009, 21:51:02 »