Auteur Topic: Welke externe harde schijf voor opslag foto's?  (gelezen 2257 keer)

Offline yves74

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Welke externe harde schijf voor opslag foto's?
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2016, 21:24:20 »
Ik ben wel te spreken over Storejet. Fijne externe opslag 1 of 2 gb en usb3.  Gebruik er 2 die ik met enige regelaat synchroniseer. Vraagt wel enige discipline regelmatig een backup te maken en diefstal is denk ik het grootste risico. Ik bewaar ze niet op dezelfde plek en als het huis afbrand heb ik pech. Als fotograferen mn beroep was dan zou ik ook voor een nas icm met een cloudoplossing gaan, maar het is maar een hobby.

Groet,
Yves
K30 met 18-135 WR, Sigma 30/1.4, Sigma 105/2.8 macro, Super-Takumar 50/1.4, Metz 48.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2016, 21:24:20 »

Offline starbase218

• Professioneel glas bestaat niet, want glas kan geen facturen schrijven.
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben een Peter. Dus wat ik ook doe, ik Peet.
« Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2016, 01:39:46 »
Trouwens, nooit geweten, maar wifi (alle 802.11 varianten) is half-duplex. Dit betekent dat je met een 1300Mbps 802.11ac verbinding bij het overpompen van een bestand over het netwerk maximaal de helft haalt: 650Mbps. Dat komt dus neer op die 70-75 MB/s die ik ook nog niet haal, maar wat wel ongeveer het maximum is.

De reden dat dit half-duplex is, is dat men nog niet tegelijk kan zenden en ontvangen (het zijn radiogolven). Als oplossing wordt het zenden en ontvangen heel snel afgewisseld, waarbij er even veel tijd is voor zenden als voor ontvangen.

Bekabelde verbindingen zijn eigenlijk wel altijd full-duplex.
Photography is like swimming. Just do it and you'll learn how.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2016, 01:39:46 »