Auteur Topic: Metz heeft geen capaciteit om een K1 gerelateerde bug te fixen  (gelezen 172 keer)

Offline Pieter

• Lid
  • Geslacht: Man
Metz heeft geen capaciteit om een K1 gerelateerde bug te fixen
« Gepost op: 14 november 2017, 09:00:41 »
Op onze Amerikaanse zustersite is een posting geplaatst die meldt dat Metz geen capaciteit heeft om een K1 gerelateerde bug te fixen. Dat kan natuurlijk een kwestie van prioriteiten zijn maar misschien is het een gevolg van veel grotere (financiŽle) problemen zoals die ook in 2014 speelden. Nou maar hopen dat Cactus wel Pentax blijft ondersteunen.

https://www.pentaxforums.com/forums/125-flashes-lighting-studio/355958-yesterday-metz-confirmed-they-have-no-resources-fix-k-1-bug.html

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Metz heeft geen capaciteit om een K1 gerelateerde bug te fixen
« Gepost op: 14 november 2017, 09:00:41 »

Offline Gerard_Dirks

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Heeft een Pentax
Re: Metz heeft geen capaciteit om een K1 gerelateerde bug te fixen
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2017, 03:06:36 »
Hallo Pieter

Deze input was van mij. Ik heb deze week met een medewerker van Metz in Duitsland gesproken. De zaak is schijnbaar niet helemaal gestorven.

Het goede nieuws is dat de Master/Slave Funktie met de Metz 64AF1 correct werkt. Ik hoef dus niet uit te wijken op een Pentax blitz voor de sturing van het master signaal op mijn K-1

In de komende Update zal voor alle modellen (44,48,52,58) een update worden aangeboden. Dit zal echter niet meer voor kerst komen echter in de eerste 2 maanden von 2018 ?!?

Als compensatie voor de erger, hebben ze mij een 64AF1 aangeboden tegen een sterk reduceerde prijs. Heb dit dankend afgeslagen daar de verzending naar Zwitserland en de douane en BTW kosten het geheel toch te duur zouden maken. Ik wacht nu geduldig op de update.

Maakt de meeste opnames sowieso met mijn K-3 en de diverse Metz-e in Slave modus. Als ik iets met de K-1 moet doen, neem ik zolang er nog geen update voorhanden zijn mein Pentax AF360. Eigenlijk is deze mij zelfs te groot voor op de K-1. Het liefst hat ik gezien dat de Pentax AF200/201 de Master functie in zich zou hebben. Helaas, deze is lekker compact.

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Re: Metz heeft geen capaciteit om een K1 gerelateerde bug te fixen
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2017, 03:06:36 »