Auteur Topic: Pentax K1 vs Nikon D850 sensorprestaties vergelijking.  (gelezen 739 keer)

Offline Arno56

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
Pentax K1 vs Nikon D850 sensorprestaties vergelijking.
« Gepost op: 9 december 2017, 12:33:32 »
Engelstalige video op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=ngjFgTQW1Ik

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Pentax K1 vs Nikon D850 sensorprestaties vergelijking.
« Gepost op: 9 december 2017, 12:33:32 »

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Pr1mo Fotografie
Re: Pentax K1 vs Nikon D850 sensorprestaties vergelijking.
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2017, 15:25:56 »
En nu ben ik een beetje misselijk  :-X

« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2017, 15:25:56 »

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2017, 15:29:07 »
Ik heb geen D850 maar een D500 en hoewel ik het een geweldige camera vind wat betreft snelheid en handelbaarheid vind ik de beeldkwaliteit van de K1 vele malen beter.
Zeker als je schaduwen op moet halen, maar de vergelijking is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Een APS-C tegenover een FF is appels met peren vergelijken.

« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2017, 15:29:07 »

Offline Arno56

• Pentaxian
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2017, 19:44:36 »
de vergelijking is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Een APS-C tegenover een FF is appels met peren vergelijken.

De D850 is ook een FF-camera en heeft 46 MP. Qua sensor scoort de K1 goed, maar waarschijnlijk wint de Nikon het met AF en zeker qua snelheid (4.4 tegenover 9 f/sec); zo heeft elk merk en type zijn voor- en nadelen. Als je wilt weten hoe de D500 presteert bij hogere ISO waarden:
https://www.youtube.com/watch?v=y_kk7QhS-MU

groeten, Arno

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 9 december 2017, 20:51:37 »
De D850 is ook een FF-camera en heeft 46 MP. Qua sensor scoort de K1 goed, maar waarschijnlijk wint de Nikon het met AF en zeker qua snelheid (4.4 tegenover 9 f/sec); zo heeft elk merk en type zijn voor- en nadelen. Als je wilt weten hoe de D500 presteert bij hogere ISO waarden:
https://www.youtube.com/watch?v=y_kk7QhS-MU

groeten, Arno

Ik bedoel mijn vergelijking van de D500 (die ik zelf heb)  en de K1 ;)
Allebei de camera's hebben inderdaad zo hun voor en nadelen, wat zou ik ze toch graag samensmelten tot 1 camera, dat zou voor mij op dit moment de perfect camera zijn.

Offline starbase218

• Professioneel glas bestaat niet, want glas kan geen facturen schrijven.
  • Pentaxian
  • *
  • Ik ben een Peter. Dus wat ik ook doe, ik Peet.
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2017, 13:33:25 »
En nu ben ik een beetje misselijk  :-X

Ik heb die vergelijking ook gezien en erop gereageerd. Hij laat m.i. behoorlijk wat steken vallen. De kritiek op The Camera Store ben ik het ook absoluut niet mee eens.
Photography is like swimming. Just do it and you'll learn how.

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2017, 14:43:38 »
Ik heb die vergelijking ook gezien en erop gereageerd. Hij laat m.i. behoorlijk wat steken vallen. De kritiek op The Camera Store ben ik het ook absoluut niet mee eens.

Ik vind zijn manier van presenteren niet echt prettig, dat gezwaai met die handen en het vergelijken van de foto's is geen feest om naar te kijken.

Offline Gerard_Dirks

• Nieuw lid
  • *
  • Heeft een Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2017, 16:18:46 »
Ik vind zijn manier van presenteren niet echt prettig, dat gezwaai met die handen en het vergelijken van de foto's is geen feest om naar te kijken.

Ik vind deze Vlogger ook niet prettig. De gehele tijd dat gelach om zijn eigen commentaar. Het is als koeien met paarden vergelijken. Hij heeft een paar vergelijken gemaakt en ze zijn voor mij niet echt objektiv. Je kunt geen 45Mb sensor reduceren naar 36. Ik ga ook geen K-1 met APS-C lens vergelijken met een K-3!

Offline Arno56

• Pentaxian
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2017, 17:11:39 »
Ik vind deze Vlogger ook niet prettig. Hij heeft een paar vergelijken gemaakt en ze zijn voor mij niet echt objektiv. Je kunt geen 45Mb sensor reduceren naar 36. Ik ga ook geen K-1 met APS-C lens vergelijken met een K-3!

Dat laatste zou je gerust kunnen doen, als je bijvoorbeeld nog een DA 300mm hebt.
De presentatie van deze jonge man is misschien niet ideaal; zijn boodschap is wel duidelijk: als je de sensorprestaties van de Pentax K-1 gaat vergelijken met het "nieuwe vlaggen schip" van Nikon, de D850, dan zijn die van de K-1 bij hogere ISO waarden beter dan die van de D850. Dit is natuurlijk maar een klein, doch belangrijk, onderdeel waarop je een camera beoordeeld.

groeten, Arno

Offline D1N0

• Pentaxian
  • *
  • prutser Marc
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2017, 17:20:12 »
Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, ook niet met de D810. 45mp is maar 25% meer dan 36. Een veel minder grote stap dan van 24 naar 36. De D850 is vooral veel sneller dan de K-1. De vooruitgang in de fotografie zit vooral een de verwerkingssnelheid. Meer fps, 4k video, snellere AF tracking. Allemaal gebieden waar Pentax niet haantje de voorste in is om het zacht uit te drukken.
私はいつも右です

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2017, 17:53:37 »
Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, ook niet met de D810. 45mp is maar 25% meer dan 36. Een veel minder grote stap dan van 24 naar 36. De D850 is vooral veel sneller dan de K-1. De vooruitgang in de fotografie zit vooral een de verwerkingssnelheid. Meer fps, 4k video, snellere AF tracking. Allemaal gebieden waar Pentax niet haantje de voorste in is om het zacht uit te drukken.

En dat is zo jammer.