Auteur Topic: K-1 II komt er aan.  (gelezen 1451 keer)

Offline D1N0

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • prutser Marc
K-1 II komt er aan.
« Gepost op: 14 februari 2018, 12:43:25 »
https://pentaxrumors.com/2018/02/13/pentax-k-1-mark-ii-dslr-camera-detailed-specifications-leaked/

Het lijkt er op dat er alleen een ruisreductie chip wordt toegevoegd en er wat verbeteringen zijn aan pixel shift. Geen reden voor de meesten om te upgraden.

私はいつも右です

Pentaxian, het betere Pentaxforum

K-1 II komt er aan.
« Gepost op: 14 februari 2018, 12:43:25 »

Offline Pieter

• Seniorlid
Re: K-1 II komt er aan.
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2018, 13:32:48 »
Voor pixelshift verbeteringen is misschien alleen een verandering in het bestaande algorithme nodig. Misschien wordt die verbetering later ook wel beschikbaar gesteld als firmware update in de  bestaande K1.

« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2018, 13:32:48 »

Offline vredeling

• Ouwe getrouwe
    • BasVredeling.com
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2018, 15:52:17 »
Ben benieuwd wat de prijs gaat zijn, als de specs niet heel erg veel veranderd zijn.
Bas Vredeling | Bas @Flickr | Mijn Fototas

« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2018, 15:52:17 »

Offline lidy

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
- Dodging and burning are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships. - Ansel Adams

Offline Egbert

• Ouwe getrouwe
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2018, 10:06:58 »
brengt deze nieuwe camera Pentax weer aan de top ?
Pentax K-5 ii, pentax k-01, Pentax Q 7 Pentax mx-1, Pentax Optio LS465,Pentax Flitser AF360FGZ II
Pentax Q lenzen: 01/02/03/05/06/07.
Pentax DSLR Lenzen:10-17, 17-70,55-300, 35, 40xs, 50, 70, 100.
Pentax SLR Lenzen: 28, 50, 100, 135, 200

Offline Fries

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2018, 16:09:19 »
brengt deze nieuwe camera Pentax weer aan de top ?
Nee. En dat is ook wat veel gevraagd van een update van een overigens al prima camera. Jij koestert heel optimistisch die hoop wel mag ik begrijpen?

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2018, 09:21:11 »
Dit is nieuw toch?

https://us.ricoh-imaging.com/index.php/news/68-upgrade-pentax-k1

Kan me niet herinneren dat ze zoiets eerder hebben gedaan. Ben benieuwd of het ook gaat gelden voor NL/BE-klanten.

Vriendelijke groet, René

Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2018, 09:32:02 »
Maar niet in Europa zo te zien.

Offline Egbert

• Ouwe getrouwe
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2018, 10:17:31 »
upgraden zou een mooi gebaar zijn,
langgekoesterde wens :)
Pentax K-5 ii, pentax k-01, Pentax Q 7 Pentax mx-1, Pentax Optio LS465,Pentax Flitser AF360FGZ II

Offline Pieter

• Seniorlid
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2018, 10:40:26 »
SRS microsystems in UK biedt het wel al aan.
https://mailchi.mp/srsmicrosystems/pentax-christmas-deals-851317?e=82c0f10ed7

NL en BE zullen wel volgen :)

Online Arno56

• Pentaxian
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2018, 22:53:15 »
Video over de Pentax K-1 II en de verkrijgbare update voor de K-1: https://www.youtube.com/watch?v=vQc6ukAU05o

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
    • Hen Metsemakers
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2018, 14:18:00 »
Tja.... het ruisniveau van mijn gloednieuwe K1 valt niet tegen en de pixelshift verbetering ga ik ook niet zo snel gebruiken, en is bij concerten of macro's van insecten toch nauwelijks inzetbaar. Een snellere en trefzekere autofocus zou wel een puntje zijn. Maar om daar nou € 450,- voor neer te tellen....

Wel opvallend dat ze inderdaad geen uitbreiding van FF lenzen aankondigen.

Offline D1N0

• Pentaxian
  • *
  • prutser Marc
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2018, 15:54:41 »
Pixelshift handheld kan voor veel scenario's dramatisch betere ruisprestaties leiden. Veel meer dan zo'n chip. Ik hoop eigenlijk dat dat ook via een firmware update naar de K-1 kan komen.
私はいつも右です

Offline Egbert

• Ouwe getrouwe
« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2018, 10:14:01 »
Pixelshift handheld kan voor veel scenario's dramatisch betere ruisprestaties leiden. Veel meer dan zo'n chip. Ik hoop eigenlijk dat dat ook via een firmware update naar de K-1 kan komen.

nu de nieuwe k-1 II uit is,
kan je een firmware update vergeten  :(

Offline Pentax4ever

• Pentaxian
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2018, 10:38:40 »
Video over de Pentax K-1 II en de verkrijgbare update voor de K-1: https://www.youtube.com/watch?v=vQc6ukAU05o

Maar die commentator is niet bepaald een promotor voor Pentax, hij veronderstelt van alles maar heeft de ge-update camera nog niet in handen gehad volgens mij.

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
    • Hen Metsemakers
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2018, 10:52:38 »
Hij vergelijkt op basis van ervaring en heeft wel verstand van zaken.
Zijn review van de K1 was zeer positief, en hij herhaalt dat hij uiteindelijk pas zal oordelen als hij de nieuwe versie getest heeft.

Offline Thoran

• Pentaxian
  • *
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn Foto's op www.thoran-pictures.nl
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2018, 21:10:41 »
nu de nieuwe k-1 II uit is,
kan je een firmware update vergeten  :(

gevoel .. geen feit ...
Facebook : Thoran.Pictures / Twitter: @arnolddegans
Mijn Flickr page via : www.thoran-pictures.nl 
Studio page : https://www.facebook.com/ThoranPicturesPhotography

Offline Lucien

• Pentaxian
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2018, 11:20:58 »
PENTAX K-1 Mark II
Pentax introduceert de PENTAX K-1 Mark II 35mm full-frame digitale spiegelreflexcamera. Dit nieuwe vlaggenschip uit de PENTAX K-serie levert een snelle en nauwkeurige autofocus, exceptionele beeldkwaliteit en hoogwaardige dynamische prestaties. De PENTAX K-1 Mark II is de opvolger van de in april 2016 gelanceerde K-1 en is op flink wat punten verbeterd.
Snelle accurate autofocus De engineers hebben het autofocus proces geoptimaliseerd waardoor een zeer snel en nauwkeurig AF-systeem is ontstaan. Dit was mede mogelijk doordat de AF module van veel kruissensoren is voorzien. Ook de AF tracking algorithmen zijn geoptimaliseerd waardoor snel bewegende onderwerpen in de AF-C modus haarscherp vastgelegd kunnen worden.
Nieuwe pixelshift systeem II werkt ook uit de hand. Het door PENTAX ontwikkelde Pixel Shift Resolution System – volledige RGB informatie door de beeldsensor te verschuiven – is geüpgraded naar het Pixel Shift Resolution System II. Bij het vorige pixelshift systeem was het noodzakelijk om vanuit een statief te werken om de sensor te laten verschuiven. Met het nieuwe systeem kan je beelden met volledige RGB resolutie vastleggen bij opnamen vanuit de hand! Grote voordeel van het systeem is de enorme detaillering, scherpte, natuurgetrouwe kleuren en zeer weinig ruis!
Hoogwaardige beeldprestaties met optimale ruisonderdrukking Door een nieuwe ingebouwde accelerator te koppelen aan de PRIME IV beeldverwerkingsengine, is de beeldkwaliteit verhoogd en de ruis gereduceerd. Door de maximale iso naar 819.200 te verhogen kon ook in de bereiken tot 25.800 enorm veel winst worden behaald met reductie van ruis.
Alle objectieven gestabiliseerd door bewegingsreductie in de body Het vijf-assen Shake Reduction II systeem zorgt voor haarscherpe foto's uit de hand. Het systeem geeft volledige controle over de grote full-frame beeldsensor en is speciaal ontwikkeld om bewegingen bij het vasthouden te compenseren, ongeacht de oorzaak of hoek. De bewegingsreductie kan 5 lichtwaarden opvangen.
Geschikt voor extreme omstandigheden Voor Pentax gebruikelijk kan ook de nieuwe PENTAX K-1 Mark II probleemloos gebruikt worden in extreme weersomstandigheden. Stofdicht, waterproof en bestand tegen temperaturen tot -10 graden Celsius.
Aan de achterkant is de PENTAX K-1 Mark II voorzien van een flexibel, kantelbaar LCD-scherm, dat met een simpele beweging vrijwel alle kanten op kan worden gekanteld. Daarnaast is de outdoor monitor functie van het scherm, die snelle aanpassing van de helderheid mogelijk maakt, flink verbeterd om beter zichtbaar te zijn op donkere locaties.
De rood verlichte monitorweergavefunctie maakt het kijken naar het scherm gemakkelijker wanneer je ogen gewend zijn geraakt aan de donkere omgeving tijdens nachtelijke fotografiesessies.
Voor PENTAX K-1 Mark II is er de keuze uit 15 Fullframe objectieven. Daarnaast kunnen ook PENTAX APS-C objectieven (met crop) worden gebruikt!
Eind maart is de camera in Nederland verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 1.999,-

Zondag aanstaande ga ik een bezoekje brengen aan de Photo Days 2018 in Brussel. Daar zal de nieuwe K-1 Mark II te zien zijn.

Groeten, Luciën.

Photo Days 2018 Volgende week opent Photo Days opnieuw zijn deuren in paleis 4 van Brussels Expo. De beurs is elke dag open voor het publiek en de professionelen van 10 tot 18 uur. Opgelet: dit jaar is er geen nocturne voorzien voor de professionelen.

Ga ook eens een kijkje nemen op de website en de facebookpagina om het volledige conferentieprogramma te bekijken. Op de website vindt u eveneens de lijst van alle exposanten. Op de beurs zult u ook verschillende Europese premières kunnen ontdekken waaronder de Fujifilm X-H1, de Panasonic Lumix GX9, de Pentax K-1 Mark II en de Sony Alpha A7 III. Net zoals de voorgaande jaren gaan de Photo Days 2018 opnieuw parallel met de Drone Days. Voor beide beurzen is er opnieuw één gemeenschappelijke ingang en een gezamenlijk toegangsticket voor het publiek voorzien.

Offline JdCR

• Pentaxian
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 5 april 2018, 16:50:08 »
Inmiddels wel, of beter gezegd  het nieuws is al op 21-02 op de website verschenen.
https://www.ricoh-imaging.nl/nl/news/7506/news.html
Er beginnen wat AF puntjes op mijn K-1 te haperen, dat wil zeggen ze blijven  jagen en/of ze zitten er geheel naast. Het begon met 1 puntje waarvan ik het idee had dat ie wel eens focus miste, nu zijn het er twee en nog naast elkaar ook. Kortom, hij gaat  de reparatie in, Edwn L te P gaat veen vragen of alles meteen geregeld kan worden of dat ik beter kan wachten met opsturen om te voorkomen dat  ik  vanaf nu tot eind mei zonder K-1 zit. Mijn brandweerproject loopt tot 23 mei, maar de examens fotografeer ik niet. Mag niet en ik zou ook niet  willen  afleiden op het laatste examen.

Offline Karen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Pr1mo Fotografie
« Reactie #19 Gepost op: 5 april 2018, 17:12:44 »
Ik vind het toch best een hoop geld, maar ik denk er toch nog even over.
Persoonlijk vind ik de focus van de K1 nou niet zo heel veel beter dan die van mijn K5, terwijl ik dat toch wel verwacht/gehoopt had. Verder is het een pr1ma camera hoor, vooral in de studio of als de foto niet zo heel snel gemaakt hoeft te worden.

Offline D1N0

• Pentaxian
  • *
  • prutser Marc
« Reactie #20 Gepost op: 5 april 2018, 17:54:13 »
Ik vraag me af of de AF echt verbetert in de K-1 II volgens mij gaat de upgrade meer over de ruisondrukkingschip dan over de AF.
私はいつも右です

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
« Reactie #21 Gepost op: 5 april 2018, 17:58:31 »
Arnold heeft ze naast elkaar op statief gezet bij de PI beurs en nam daar een duidelijk verschil waar. Niet dat dat voor mij de doorslag gaf, maar toch. ;)

Bij iedere volgende camera wordt het beter, maar ja, dan moet je er geen oude lens als de FA77 op zetten, want dat is hoe dan ook geen snelheidsmonster.

Iig voldoet de AF ruimschoots voor wat ik ermee wil, dus mij hoor je niet klagen.  :)

Vriendelijke groet, René

Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)