Auteur Topic: Ochtend  (gelezen 595 keer)

Offline atir

• Pentaxian
  • *
Ochtend
« Gepost op: 7 maart 2018, 23:46:45 »
Deze foto van het Inle lake nog wat bewerkt, graag uw mening

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Ochtend
« Gepost op: 7 maart 2018, 23:46:45 »

Offline Geert

• Ouwe getrouwe
  • Geslacht: Man
  • K-1 is de kampioen
    • geertfotografeert
Re: Ochtend
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2018, 12:40:21 »
Eerlijk?
Ik vond de eerste met de pastellichtblauwige tint fraaier.

« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2018, 12:40:21 »

Offline Fries

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2018, 23:06:24 »
Het lijkt erop dat je een andere witbalans hebt gekozen? Dat of je hebt de kleur op een andere wijze veranderd. Waarschijnlijk zat het blauw in de foto die we eerst zagen wat verder naar rechts in de histogram dan het geel, want de belichting is ook iets veranderd; er zit iets minder licht in de foto. Dat en de iets andere uitsnede maken wel dat de foto wat grafischer wordt; hij leunt nu wat meer op de contrasten tussen 'correct' belichte en onderbelichte delen van de foto. Eigenlijk werkt 'ie nu iets meer als een zwart&wit foto. De belangrijkste elementen in de foto's zijn de vissers, maar de twee boten in de achtergrond worden nu op eens ook beter zichtbaar. In de andere foto vielen ze niet op. En ze voegen naar mijn smaak wel wat toe want ze geven wat meer diepte. De zichtbare planten met de flonkeringen er in hebben die functie ook. Kortom; ik denk dat de foto er zo wel op vooruit is gegaan.

Maar hij lijkt me toch nog wat onderbelicht. Probeer het contrast wat te verhogen. De donkere delen blijven dan als silhouetten hun werk doen terwijl de lichtere delen lichter worden en de foto wat opfrissen.

« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2018, 23:06:24 »