Auteur Topic: K-7 gekocht en op zoek naar antwoorden.  (gelezen 579 keer)

Offline sacristain

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Heeft een Pentax K-7
K-7 gekocht en op zoek naar antwoorden.
« Gepost op: 24 oktober 2018, 16:26:33 »
Goedemiddag,
Ik had een K100Ds. (Maar die verprutst de SD-card-jes. Iemand ook dat probleem en is er wat aan te doen?)
Voor mijn dochter een Istd gekocht om te beginnen.
En nu zelf een K-7 gekocht om te kijken of ik iets meer kan met deze camera. Er kan natuurlijk van alles meer en anders. Maar kan ik dat ook.
Ik houd van oude lenzen. En op een Pentax kun je vanwege de registerafstand gemakkelijker oude lenzen plaatsen. Daarom heb ik naast mij Nikon D50 indertijd een Pentax 100Ds gekocht voor een prikje.
Daar heb ik problemen met de SD-card. Hij slaat niet op en het cardje komt er vervolgens onleesbaar uit.
Nu heb ik een Pentax K-7 gekocht. Om tee proberen er nog wat meer van te maken.
Ik schiet als een ieder plaatjes van de fam en vakantie. Maar vind het erg leuk plaatjes te maken in het Duin en langs de zee. Ik woon achter de duinen.
Ook vind ik het erg leuk architectuur (i.h.b. Art Nouveau, Jugendstil) te fotograferen.
Ik zou wel willen leren portretteren. Das is dan nog iets voor de toekomst. Het pensioen nadert.
Mijn vrouw heeft een Nikon 3200 en maaakt leuke reportages met feesten en partijen.
Voor de plaatjes heb ik ook nog een compactcamera Lumix DZG 9 ie hem even niet en weet niet uit het hoofd).
Aan glaswerk allerlei M42 standaard en telephotolenzen.
Van Pentax: M 50mm 1.7, F 28-80, Da 18-55, SMC DA 18-250mm ED  AL(IF), FA 28-80.

Daarnaast zou ik nog een boekje willen van de K-7. En ook wel willen weten over er literatuur is over de K-7.
Ik kom hier dus af en toe grasduinen. Zal me niet in discussie mengen over al te technische zaken, want ik ben niet technisch.
Nou zo is het wel genoeg even. Anders wordt het een biografie over een dominee die in zijn vrije tijd ook plaatjes maakt.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2018, 16:40:49 door sacristain »

Pentaxian, het betere Pentaxforum

K-7 gekocht en op zoek naar antwoorden.
« Gepost op: 24 oktober 2018, 16:26:33 »

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
Re: K-7 gekocht en op zoek naar antwoorden.
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2018, 16:31:46 »
Hallo Jan,

Welkom hier en dank voor je uitgebreide verhaal.

Je vragen had je beter in "hulp gevraagd" kunnen plaatsen denk ik, dat was overzichtelijker geweest en die plek is er speciaal voor ingericht  ;)

De NL handleiding van de K7 is gewoon nog te dowloaden: https://www.ricoh-imaging.nl/media/c610a7b4211e9c02a49e42b1ae0c4a9a/K7-OPM-NL.pdf

Veel plezier met grasduinen hier en laat snel wat van je duinfoto's zien, dan leren we de dominee nog beter kennen.  thu

Vriendelijke groet, René

Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2018, 16:31:46 »

Offline Fries

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:25:18 »
Welkom hier! Er is in ieder geval een heel archief aan posts van leden waar je wellicht iets aan hebt. Misschien dat de zoekfunctie je daarbij kan helpen en anders is er zoals René aangeeft nog dit: https://www.pentaxian.nl/index.php/board,34.0.html.

« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:25:18 »

Offline JohnnieS

• Pentaxian
  • *
  • Pentax verzamelaar
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2018, 13:30:47 »
Welkom op het forum, hier zult U genoeg Tips vinden
Pentax spulletjes  Opkoper/ Bemiddelaar

Offline Arno56

• Pentaxian
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 21:17:11 »
En ook wel willen weten over er literatuur is over de K-7.

Welkom op het forum. Over de K-7 zijn verschillende video's te zien zoals: https://www.youtube.com/watch?v=b6XFjWIswxY

Groeten, Arno

Offline 6x7

• Juniorlid
  • **
  • Heeft een Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2018, 20:50:31 »
Dag sacristain,

Een ding waar ik indertijd met de k7 regelmatig de mist mee inging is dat je moet wachten toto de beeld stabilisatie is ingeregeld het handje verschijnt dan in de zoeker.
Wat irritant is is dat zo gauw je even je vinger van de ontspanknop haalt de stabilisatie er mee stopt, gebeurt er vervolgens toch iets interessants en druk je de ontspanknop meteen door dan heb je een extra onscherpe foto  >:( bij de kameras die er na kwamen k5 K3 etc hebben ze dit gefixt door de stabilisatie nog een poosje te laten lopen.
Let er maar op want dan voorkom je veel teleurstellingen, want verder is het een heerlijke kamera!