Auteur Topic: INTRODUCTIONATIE  (gelezen 193 keer)

Offline pichygrue

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Heeft een Pentax
INTRODUCTIONATIE
« Gepost op: 3 juni 2019, 18:53:05 »
Ik heet dus niet echt pichygrue..! Dat was overigens een Franse struikrover, al schrijf je zijn naam iets anders. Oppassen dus!! Mijn moeder (en vader) noemden mij Carolus, kortweg Carel. Carolus is de verlatijnsing van carel = kerel = een vrije boer (geen horige, laat of lijfeigene), maar ook niet van adel. Denk maar aan Floris V, der keer'len god!! Voor zover valt na te gaan woont mijn familie al sinds 1302 in Hulst. Ikzelf dus niet meer, want studie bracht mij naar Noord-Brabant en ook nog naar Gelderland. Ik was een fanatiek fietser, die zo'n beetje overal in Europa heeft rondgedwaald. Voor de ongelovigen die mijn sterke verhalen schouderophalend afdeden, ben ik gaan fotograferen. Van in de begintijd heeft wateroverlast veel vernietigd!! Ik deed dat fotograferen met een Zorki (USSR), later met een Ricoh XR7. Vandaar dat ik terecht kwam bij een Pentax K20D, die mij (notabene) in een kerk met alles erop en eraan werd ontstolen. Nu heb ik een Pentax K-70 en een Panasonic Lumix FZ200, beide met aanhangsels. Samen met een vriend (een bioloog) heb ik getracht alle wilde bloemplanten van Nederland te fotograferen (dia's). En verder heb ik van alles en nog wat gesjouwd.......

Pentaxian, het betere Pentaxforum

INTRODUCTIONATIE
« Gepost op: 3 juni 2019, 18:53:05 »

Offline Thoran

• Pentaxian
  • *
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn Foto's op www.thoran-pictures.nl
Re: INTRODUCTIONATIE
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2019, 19:27:38 »
Welkom .... 

Ik kijk nu al uit naar je met foto's geïllustreerde verhalen :)
Facebook : Thoran.Pictures / Twitter: @arnolddegans
Mijn Flickr page via : www.thoran-pictures.nl 
Studio page : https://www.facebook.com/ThoranPicturesPhotography

« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2019, 19:27:38 »

Offline Fries

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2019, 23:02:42 »
Carel, welkom! Bedankt voor de waarschuwing. ;) En als ik dat zo lees, moet je bijna je best doen om je te vervelen. Laat vooral wat zien van wat je zoal tegenkomt. Sterke verhalen met fotografisch bewijs zijn hier altijd welkom!

Vriendelijke groeten,

Remco

« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2019, 23:02:42 »

Offline karpertje-007

• Pentaxian
  • *
  • Slechts 1 klik verwijderd van de "top"-foto
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2019, 10:01:37 »
Welkom Carel we zijn er klaar voor dus begin maar eens met de Cypripedium carceolus zoals ze die hebben genoemd. (zomaar uit de grote natuurgids gehaald dus NIET mijn kennis van planten ) en zo ook de Ophrys insectifera

Maar bovenal welkom hier op een ontspannen Pentax clubje waar niets moet en bijna alles mag.

Groet Hennie.
Karpervisser en fotograferen komen samen.
Tot de kern van de zaak.!

Offline ReneM

• Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2019, 10:24:53 »
Welkom Carel  thu

Vriendelijke groet, René
Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

Offline Lucien

• Pentaxian
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2019, 22:18:14 »
Nou Carel, kom maar op met die foto's...!!!
Ik wil van jou nog wel eens wat sterke verhalen horen uit het Hulsterse.

Groet, Luciën

Offline Megan

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een illusie armer en een ervaring rijker
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2019, 11:28:43 »
en wat een binnenkomer  ;)  welkom Karel op dit forum vol met hongerig lieden  ::) thu
Er is heel wat geduld nodig om altijd lui te zijn.

Offline pichygrue

• Nieuw lid
  • *
  • Heeft een Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2019, 14:15:52 »
Allereerst bedankt voor al jullie welkomstgroeten! Op dit ogenblik heb ik weinig tijd, want...ik ben een lens aan het aanpassen voor de Pentax-camera. Een Tokina lens met de kenmerken P/K-A.R; da's bijna het halve alfabet dus! Denk nou maar niet, dat ik de oplossing zelf heb bedacht..neejuh! Het begon ermee, dat ik deze 28mm-1:2.8 lens niet op mijn K-70 kon gedraaid krijgen; er zat 'm iets dwars. Gelukkig vond ik op internet een paar man die met het zelfde probleem aan het metselen waren geweest. Het bleek IN DE KERN héél gemakkelijk...!! Twee schroefjes los draaien met een heel fijn kruiskopje. Pas op...het zijn hele kleine schroefjes..Dus netjes opbergen. Daarna kun je dan een ring eraf halen. Die opstaande rand op die ring moet dan met een zoetvijltje weggevijld worden...ik hàd geen zoetvijltjes en met een nagelvijl ben je weken zoet! Niet heel de opstaande rand moet weg. Alleen het lage gedeelte.Dus nou wacht ik op mijn geïnternette zoetvijltjes: 10 voor nog geen € 6. Dat wordt volgende week! Ik ben nou te lui om mijn progressieve aanpak van dit probleem fotografisch te documenteren; mijn statief ligt beneden zie je. En beneden is hier echt beneden.... Tot het volgende spannende hoofdstuk!