Auteur Topic: Bloem  (gelezen 294 keer)

Offline Perry

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Bloem
« Gepost op: 26 november 2019, 20:46:52 »
Foto puzzles :) Pycto

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Bloem
« Gepost op: 26 november 2019, 20:46:52 »

Offline lidy

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
Re: Bloem
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2019, 22:08:29 »
Wow, bijzonder en mooi! Ik hou er wel van. Wil je iets meer vertellen over je werkwijze en hoe dit tot stand is gekomen?
- Dodging and burning are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships. - Ansel Adams

« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2019, 22:08:29 »

Offline Fries

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2019, 22:05:50 »
Steekt prachtig af tegen die witte achtergrond!

« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2019, 22:05:50 »

Offline Perry

• Pentaxian
  • *
    • Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2019, 15:21:35 »
Wow, bijzonder en mooi! Ik hou er wel van. Wil je iets meer vertellen over je werkwijze en hoe dit tot stand is gekomen?

Oude bloem uit de vaas gepakt die ik mooi vond, tegen de muur aan genageld (ondersteboven). Het probleem met dit soort foto's is vaak dat de schaduwen te intens en moeilijk te controleren zijn als je direct flitst (en niet een grote softbox hebt (die heb ik hier (nog) niet)). Een oplossing is om op het plafond te richten of via een reflector het licht te weerkaatsen. Als ik het mij goed herinner heb ik deze gemaakt door de flitser op het plafond te richten. Wat kleur en contrast correcties in LR en tadaaa.

Mijn printer doet het weer en heb uitgevonden hoe ik op normaal aquarel papier kan printen zonder dat het er gek uit ziet, dus heb nu eindelijk wat foto's in huis.

Offline karpertje-007

• Pentaxian
  • *
  • Slechts 1 klik verwijderd van de "top"-foto
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2019, 17:59:48 »
Kijk dat was weer een tip bloem op zijn kop fotograferen bedankt.
Mooi geworden en als ik een puntje van kritiek mag geven had ik het onderste stukje weg gelaten waarmee de bloem mee vastzit.

Groet Hennie.

Karpervisser en fotograferen komen samen.
Tot de kern van de zaak.!

Offline Perry

• Pentaxian
  • *
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2019, 20:40:33 »
Kijk dat was weer een tip bloem op zijn kop fotograferen bedankt.
Mooi geworden en als ik een puntje van kritiek mag geven had ik het onderste stukje weg gelaten waarmee de bloem mee vastzit.

Groet Hennie.

Het aller makkelijkste is om hem gewoon plat neer te leggen (als je je witte kamer als softbox gebruikt maakt dat toch niet uit), maar dan moet je daar wel een statief voor hebben die recht naar beneden kan schieten (of er zelf boven hangen)

Offline lidy

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2019, 19:32:20 »
Oude bloem uit de vaas gepakt die ik mooi vond, tegen de muur aan genageld (ondersteboven). Het probleem met dit soort foto's is vaak dat de schaduwen te intens en moeilijk te controleren zijn als je direct flitst (en niet een grote softbox hebt (die heb ik hier (nog) niet)). Een oplossing is om op het plafond te richten of via een reflector het licht te weerkaatsen. Als ik het mij goed herinner heb ik deze gemaakt door de flitser op het plafond te richten. Wat kleur en contrast correcties in LR en tadaaa.

Mijn printer doet het weer en heb uitgevonden hoe ik op normaal aquarel papier kan printen zonder dat het er gek uit ziet, dus heb nu eindelijk wat foto's in huis.

Leuk, dank je wel!
- Dodging and burning are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships. - Ansel Adams