Auteur Topic: Pentax lenzen en onderdelen  (gelezen 357 keer)

Offline KoosMast

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Heeft een Pentax
Pentax lenzen en onderdelen
« Gepost op: 27 november 2019, 12:23:28 »
Dag Forumleden,

Mijn naam is Koos Mast. Ik gebruik zelf geen Pentax.
De weduwe van een overleden clublid heeft mij benadert i.v.m. wat Pentax spullen die zij nog had liggen en vroeg of er misschien nog belangstelling voor was. Ik heb haar beloofd dit even te onderzoeken, dus vandaar dit bericht.
Hieronder volgt een lijst met de spulletjes. Heeft een van jullie belangstelling laat dat dan via een pb even weten.

Objectieven
SMC Pentax                                            18-55 mm   F3,5 5,6  AL
SMC Pentax-M                                       40 mm    1:2,8  (platte lens)
ASAHI Opt.Co..                                          Macro Takumar    1:4/50   Super multicoated.
Pentax                                                     FA 28-70 mm F4 AL
SMC Pentax F                                          AF Adapter 1,7 x

Diversen
ASAHI                                                        Mirror Adapter
ASAHI Pentax                                           Monocular Converter K.  (zie ook de platte lens 1:2,8 ) Deze 2 bleken gekoppeld gebruikt te zijn.
Pentax                                                       Slide Holder   ( rond  -   wit matglas). Hierbij instructies voor gebruik met Pentax K en S / 6 x 7 en eigen probeerervaringen.                         
Pentax                                                       Mount Adapter K.  Klein, metaal, zwart.  ( zie aantekening bij beschrijving Slide Holder. Instructie i.c.m.  balgapparaat)
Pentax                                                       Cable switch F.  ( Zelfontspanner)
Pentax  Electr.Flash 30367                             AF 500 FTZ

Camera
Pentax SFXn                                              Groot, zonder objectief, goed dicht losse lensdop. Battery-grip en volledige handleiding.

« Laatst bewerkt op: 27 november 2019, 13:46:09 door lidy »

Pentaxian, het betere Pentaxforum

Pentax lenzen en onderdelen
« Gepost op: 27 november 2019, 12:23:28 »

Offline lidy

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
Re: Pentax lenzen en onderdelen
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2019, 13:45:53 »
Dag Koos,

Allereerst mijn condoleances! Wat sympathiek dat je die mevrouw helpt een goed adres voor lenzen en overige materialen te vinden. Ik zal even overleggen hoe we dit het best onder de aandacht kunnen brengen.

Ik heb trouwens je naam/e-mailadres even uit je bericht verwijderd - dit ivm eventuele spam.
- Dodging and burning are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships. - Ansel Adams

« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2019, 13:45:53 »

Offline lidy

• Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2019, 17:31:34 »

We hebben even overlegd en hoewel wij normaal gesproken verkoop via het forum pas toestaan na minimaal 50 berichten, vinden we dat we hier een uitzondering moeten maken. De post van Koos met het aangeboden materiaal blijft hier dus staan en het staat iedereen vrij hem via PB te benaderen en een bod te doen/te onderhandelen. Let wel: aankoop is, zoals altijd, voor eigen rekening en risico.

- Dodging and burning are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships. - Ansel Adams

« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2019, 17:31:34 »