Auteur Topic: Mijn K7 aankoop bij FOKA Rotterdam  (gelezen 5230 keer)

patrick91

• Gast
Re:Mijn K7 aankoop bij FOKA Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2009, 23:48:30 »
Corros.. ik ben het niet met je eens dat foka goed heeft gehandeld.. het is namelijk verzwegen dat hij niet nieuw was.. dat riekt meer naar oplichting dan naar gebrek aan communicatie.. als ik weet dat het showroom model of wat dan ook is dan betaal ik niet de nieuwprijs die ik nu heb betaald.

Morgen nog iets meer wat ik te weten ben gekomen.. ik hou het spannend..
Thanks Koor!
En yep Fre.. dat is nogal wat...

Pentaxian, het betere Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2009, 23:48:30 »

Corros

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2009, 00:10:27 »
Ik begrijp het wel. Ze hadden het inderdaad gewoon moeten vermelden.

« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2009, 00:10:27 »

patrick91

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2009, 23:37:49 »
Contact gehad met de oude eigenaar.. die heeft hem op 14 september ingeleverd bij foka vanwege focusproblemen.. de camera zou teruggaan naar pentax. En de klant kreeg een nieuwe..
Ik kocht hem 1 week later.. dan is hij nog niet naar pentax geweest en weer terug...BOE voor foka Rotterdam en ik kom er (erewoord) nooit meer!
Stukje reaktie oude eigenaar:
Citaat
Ik heb de body op maandag 14 september  geruild. Dus die is echt niet gerepareerd of onderzocht ondertussen. Bovendien mag een gerepareerde en eerder gebruikte body natuurlijk nooit als nieuw worden verkocht. Dat heet bedrog, en naar mijn oordeel is hier sprake van weloverwogen en doelbewust bedrog: gewoon doorverkopen die handel. Met zo'n mentaliteit zal ook Pentax niet blij zijn denk ik

Proost!

« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2009, 23:37:49 »

Corros

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2009, 00:19:05 »
mmm, das niet best. Kan wel gerepareerd zijn, maar dan nog is het geen nieuw model, maar een gerepareerd model. Dat is wel erg slordig (uitgaande van een vergissing, product is weer tussen normale voorraad terecht gekomen) of wel erg schandalig (uitgaande van opzet)

patrick91

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2009, 00:27:13 »
Een camera is niet in 1 week heen en weer... je mag al blij zijn als hij na 1 week aankomt..

Bij de voorraad.. nope, hij stond echt apart.. en alle nieuwe doosjes zijn voorzien van een blauw sluitbandje.. die eerste dus niet.
Toen hij de bon aanpakte en intikte liep hij gelijk naar grijze meneer achter de balie en zonder blikken of blozen werd er een andere doos gepakt.. dit is 100% opzet.

Flo

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:20:23 »
Rare zaak,

ik bedoel die FOKA,

En hoe wordt voorkomen dat de volgende PENTAX-klant deze camera in zijn handen geschoven krijgt?
Lijkt me wel iets voor de koude douche bij tros RADAR.
Hoewel FOKA uiteindelijk direct een nieuwe camera heeft gegeven, verdient dit zeker geen schoonheidsprijs, integendeel.

Rotterdammers en Pentaxians in de omstreken:
let op uw zaak!

Gelukkig heeft een fotograaf drie ogen om mee op te letten,  ;).

En hoe bevalt je nieuwe K7 nu na een maand?

Flo

Offline Hen

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
    • Hen Metsemakers
« Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2009, 09:53:07 »
Lees dit verhaal met toenemende verbazing en boosheid.
Lijkt idd op een bewust misleidende actie t.o.v. een nietsvermoedende klant die ter goede trouw handelt
en blij met zijn 'nieuwe' camera huiswaarts dient te keren.

Patrick, ik zou ook de Beukelaar van deze gang van zaken op de hoogte brengen.

Trouwens, als ze dit zo doen, dan zal het met andere merken camera's ook wel gebeuren vrees ik.

Altijd blijven opletten is het devies! Succes met je spiksplinternieuwe K-7.

patrick91

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:49:55 »
Ik heb pentax NL een mail gestuurd, niets op gehoord.
De inhoud van het mailtje heb ik ook als shopreview geplaatst op tweakers.net.. en vorige week ineens een telefoontje van foka, ik had de assistent verkoopleider aan de telefoon. Hij had de shopreview gelezen en schrok daar wel van. Ik had een paar keer geprobeerd om te bellen naar hem maar hij was er steeds niet.. kreeg netjes excuses en heb een waardebon thuisgekregen... fouten kunnen gemaakt worden en hij vond het echt vervelend.

Ik word er geen vaste klant verder, ga van de bon wel geheugenkaartje halen een keer.
Wat namelijk vreemd blijft is dat de verkoper in de computer kijkt en na gekeken te hebben naar mijn bon gelijk een andere pakte... voor mij een soort van bewijs dat het gewoon in de computer staat wat er gaande was.

Offline Ritro

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2009, 15:46:17 »
Ik had FOKA nog hoog op mijn lijstje staan, maar dat blijkt niet helemaal zo te zijn dan. Jammer!