Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_Fries

Voorlopig laatste foto...

Gestart door Fries, 19 jul, 2020, 14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fries

... met deze lens. Mijn DFA150-450mm ligt in drie stukken. Mijn fotomaat wilde de tas met camera en lens voor me in de achterbak van de auto leggen. Hij pakte de tas met twee handen beet, waarbij hij de tas naar voren kantelde zonder te zien dat de tas open was. De K-1 met de lens kukelden er uit...

Vriendelijke groeten,

Remco

1. Baken in de verte.
IMGP0223.jpg

2. Wierum in de verte.
IMGP0226.jpg

kokkieblanda

oeiii, dat is erg pijnlijk. Hopelijk kan de lens nog gemaakt worden.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

#2
Ooooo, Remco, wat erg! Ben je verzekerd tegen zoiets? Pffff, wat een ramp! :( Doet je camera het nog wel goed?

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 19 jul, 2020, 15:00 oeiii, dat is erg pijnlijk. Hopelijk kan de lens nog gemaakt worden.
Ik neem aan dat hij daarvoor naar Frankrijk moet.

lidy

Ze sturen 't toch meestal op naar Duitsland (März)?

Fries

Citaat van: lidy op 19 jul, 2020, 15:19 Ooooo, Remco, wat erg! Ben je verzekerd tegen zoiets? Pffff, wat een ramp! :( Doet je camera het nog wel goed?
We gaan eerst kijken wat de aansprakelijkheidsverzekering van mijn maat doet... Camera lijkt ok. Het spul viel met de camera eerst uit de tas op het asfalt.

Edit; bij mij ging het via de winkel naar Frankrijk, maar je kan zelf besluiten het naar Duitsland te sturen.

lidy

Ah, okay. Pffff, dan zul je 'm sowieso wel een tijdje kwijt zijn.  :(

Fries

Citaat van: lidy op 19 jul, 2020, 15:35 Ah, okay. Pffff, dan zul je 'm sowieso wel een tijdje kwijt zijn.  :(
Klopt helaas!

René M

Ow, dat is pijnlijk balen zeg!

Fries

Citaat van: René M op 19 jul, 2020, 16:47 Ow, dat is pijnlijk balen zeg!
Ja, helemaal als je het voor je ogen ziet gebeuren. Ik dacht nog "zal ik zeggen, laat maar", toen hij aangaf de tas op te willen tillen, maar ik bleef stil. Totdat het misging en ik in opperste teleurstelling de veroorzaker bejegende met een drie letters lang woord.. Eigenlijk had ik de lens nog nodig voor een reportage waarbij ik nog wat tapuiten hoopte te filmen op Terschelling. Als het echt niet wordt opgelost, heb ik nog wat geld achter de hand voor de nieuwe APC camera van Pentax.

lucien

Wat een vervelend ongeluk, want dat is het natuurlijk, Remco.
Iedereen maakt het wel eens mee, dat kleine moment van onachtzaamheid. Meestal loopt het goed af maar soms.....
Heel erg vervelend voor en wat zal je vriend zich rot voelen.

Pentax4ever

Citaat van: lidy op 19 jul, 2020, 15:30 Ze sturen 't toch meestal op naar Duitsland (März)?

Daar heb ik tenminste goede ervaringen mee.

lidy


Ja, dat heb ik inderdaad ook vaker gehoord! Zou, denk ik, ook mijn eerste keuze zijn, als je kunt kiezen.

Pentax4ever

Heel erg vervelend zulke dingen, voor alle partijen natuurlijk.
Maar als de "tegenpartij" WA verzekerd is kun je hem aansprakelijk stellen voor de schade, en dan zal zijn WA-verzekering normaal gesproken jouw schade gewoon vergoeden. Lijkt me geen enkel probleem.

Jan

Ai, wat vervelend Remco. Hopelijk dekt de aansprakelijkheidsverzekering van je maat de schade en anders je eigen camera-verzekering? Duitsland zou mijn voorkeur hebben. Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad.

Groet,
Jan
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black | MX-1 silver
DA 55-300 PLM WR RE | smc DA 15mm 1:4 ED AL Limited | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures