Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_Fries

Voorlopig laatste foto...

Gestart door Fries, 19 jul, 2020, 14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fries

Citaat van: lucien op 19 jul, 2020, 19:25 Wat een vervelend ongeluk, want dat is het natuurlijk, Remco.
Iedereen maakt het wel eens mee, dat kleine moment van onachtzaamheid. Meestal loopt het goed af maar soms.....
Heel erg vervelend voor en wat zal je vriend zich rot voelen.

Dat laatste is zeker een feit. Ik heb hem verzekerd dat we er nog gewoon met ons beide op uit blijven gaan. Ongeluk, domme pech of wat je het ook wil noemen; het is geen opzet. Alleen toen ik het zag gebeuren, had dat wel even een uitwerking op me. Maar dat was gauw voorbij!
Citaat van: Pentax4ever op 19 jul, 2020, 19:31
Citaat van: lidy op 19 jul, 2020, 15:30 Ze sturen 't toch meestal op naar Duitsland (März)?

Daar heb ik tenminste goede ervaringen mee.
Wisselende ervaringen bij mij. Ze hebben ooit een DA*16-50 in tweeën gerepareerd en dat leek in eerste instantie prima, maar op de lange duur was die reparatie niet goed.
Citaat van: Pentax4ever op 19 jul, 2020, 19:35 Heel erg vervelend zulke dingen, voor alle partijen natuurlijk.
Maar als de "tegenpartij" WA verzekerd is kun je hem aansprakelijk stellen voor de schade, en dan zal zijn WA-verzekering normaal gesproken jouw schade gewoon vergoeden. Lijkt me geen enkel probleem.
Hij belt morgen even met zijn verzekering. En komt op termijn ook vast wel goed. Het probleem is alleen dat die termijn redelijk lang kan zijn. In Amerika sturen ze soortgelijke reparaties door naar Japan en het dus afwachten wat hier gebeurd. En die hele Corona toestand heeft zo ook zijn gevolgen voor de distributie van zaken. Ik overleg morgen ook nog even met Edwin van Looman waar ik de lens in 2016 heb gekocht.
Citaat van: Jan op 19 jul, 2020, 20:43 Ai, wat vervelend Remco. Hopelijk dekt de aansprakelijkheidsverzekering van je maat de schade en anders je eigen camera-verzekering? Duitsland zou mijn voorkeur hebben. Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad.

Groet,
Jan

Morgen weet ik meer Jan! Alles wat zijn verzekering niet dekt, dekt mijn verzekering minus een eigen risico van 100 euro. En nu ik zoveel positiefs over Duitsland hoor, blijft dat ook nog steeds een optie.

Tonny

Aaii!! wat een drama remco.
Kan me het gevoel goed voorstellen als je zo een prachtige lens voor je neus in 3 stukken ziet vallen.
Hopelijk wordt het goed en snel opgelost.

Zou het inderdaad niet sneller gaan als je het via Duitsland doet remco?
De Duitse grens is ook niet zo ver van Friesland af.
Houd zelf meer van de Deutsche grundlichkeit als van de Franse slag
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Pentax4ever

Als je zelf een verzekering hebt voor deze schade gaat die "voor", d.w.z. dat zij je schade uitkeren minus je eigen risico. Of zij dat daarna nog verhalen op de W.A. verzekering van de tegenpartij gaat buiten jou om.
Het eigen risico dat jij hebt kun je daarna verhalen op de WA verzekering van je collega. Zo is de officiële volgorde in verzekeringsland.

Fries

Citaat van: tonysettanta op 20 jul, 2020, 17:52 Aaii!! wat een drama remco.
Kan me het gevoel goed voorstellen als je zo een prachtige lens voor je neus in 3 stukken ziet vallen.
Hopelijk wordt het goed en snel opgelost.

Zou het inderdaad niet sneller gaan als je het via Duitsland doet remco?
De Duitse grens is ook niet zo ver van Friesland af.
Houd zelf meer van de Deutsche grundlichkeit als van de Franse slag
Dankjewel voor je aanbeveling Tonny!
Citaat van: Pentax4ever op 20 jul, 2020, 19:58 Als je zelf een verzekering hebt voor deze schade gaat die "voor", d.w.z. dat zij je schade uitkeren minus je eigen risico. Of zij dat daarna nog verhalen op de W.A. verzekering van de tegenpartij gaat buiten jou om.
Het eigen risico dat jij hebt kun je daarna verhalen op de WA verzekering van je collega. Zo is de officiële volgorde in verzekeringsland.
Nuttige informatie. Dankjewel!

Cees

Sterkte, het zal idd wel goedkomen. Maar ondertussen is het zwaar Kl*** (vijf letter woord)
Cees

Tom


Rens

Potverdikke .......... dat is minder, en dat is dan
maar zwak uitgedrukt.
Moet voor je vriend ook een nare beleving zijn geweest,
die zal zich een partij schuldig voelen.
Verzekeringstechnisch moet het volgens mij ook geen problemen
op gaan leveren lijkt me, maar dannoch blijf je met het gevoel
zitten ...... beide "sterkte" en hopelijk gaat dit geen maanden
duren,

GroetjesRens

Karpertje-007

Potverdorie wat zonde Remco ik heb het 1x met een lens gehad en die heb ik helemaal vergoed gehad door mijn eigen aansprakelijkheid verzekering wat na ruim 30 jaar daar verzekert te zijn ook totaal niet moeilijk deed dus wie weet maar eerst bij je maatje kijken hoe die verzekert is.
Succes ermee.

Groet Hennie.

Fries

Citaat van: Cees op 21 jul, 2020, 07:44 Sterkte, het zal idd wel goedkomen. Maar ondertussen is het zwaar Kl*** (vijf letter woord)
Cees
Ach, het is maar spul natuurlijk! En ik ga er vanuit dat het financieel wel goed komt. Het probleem is dat ik me nu moet redden met de DA*300mm plus converter. Op zich een combinatie waar ik wel goede resultaten mee heb gehaald, maar met de DFA150-450 kom je toch verder!

Citaat van: Tom op 21 jul, 2020, 12:01 Balen Remco
De tijd doet zijn helende werking en de eerste schrik is achter de rug. Dankjewel!
Citaat van: Rens op 22 jul, 2020, 09:53 Potverdikke .......... dat is minder, en dat is dan
maar zwak uitgedrukt.
Moet voor je vriend ook een nare beleving zijn geweest,
die zal zich een partij schuldig voelen.
Verzekeringstechnisch moet het volgens mij ook geen problemen
op gaan leveren lijkt me, maar dannoch blijf je met het gevoel
zitten ...... beide "sterkte" en hopelijk gaat dit geen maanden
duren,

GroetjesRens
Vooral dat laatste zit me wat dwars. Die vriend is en blijft een vriend en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Het liefst bestel ik een nieuwe! Als het moet, kan dat ook wel, maar als ze daarna aandringen op reparatie heb ik niet 1, maar twee lenzen. En dat gaat me iets te ver..
Citaat van: Karpertje-007 op 22 jul, 2020, 15:44 Potverdorie wat zonde Remco ik heb het 1x met een lens gehad en die heb ik helemaal vergoed gehad door mijn eigen aansprakelijkheid verzekering wat na ruim 30 jaar daar verzekert te zijn ook totaal niet moeilijk deed dus wie weet maar eerst bij je maatje kijken hoe die verzekert is.
Succes ermee.

Groet Hennie.
Klopt, en die heeft het proces aan zijn kant al in beweging gebracht. Nu is het afwachten!